Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Monday, December 05, 2016

Aktiviti bersama anak sedara


Entri kali ni, Acik Mira nak share apa yang Acik Mira lakukan bersama anak sedara pada 27 November yang lepas. Cadangnya, Acik Mira nak buat sedikit aktiviti dengan budak kecik sorang ni, tapi tak dapat nak buat semua, haha. Walaupun begitu, objektif Acik Mira nak tengok perkembangan fizikal dia ni menjadi. hehehe..

Buat pengetahuan semua, umur Arissa ni 2 tahun. Jadi boleh buka buku tengok Milestone kanak-kanak 2 tahun ya. hahaha

KAP : Hari Kesepuluh


Alhamdulillah biiznillah. Orait, kita teruskan pula dengan kelas KAP hari kesepuluh ni. Tup tap tup tap sekejap je kursus ni nanti. hahhaa. Dah nak dekat dengan waktu praktikum dah. Cuaknya. haha

KAP - 4 Disember 2016
Kami belajar tentang "Pembelajaran Pemakanan Seimbang & Perancangan Menu". Topik ni sangat penting dan RPA untuk topik ni WAJIB dilakukan waktu praktikum nanti. Dalam kelas ni, kami diajar kelas/kumpulan makanan, piramid makanan, dan perancangan menu yang sesuai untuk kanak-kanak 0-4 tahun. Buat pengasuh/pendidik yang bekerja di taska, wajib ikuti satu kursus khas, iaitu pengendalian makanan. Kursus yang memang WAJIB ada sijilnya. Nampak tak betapa pentingnya bab pemakanan ni untuk tumbesaran kanak-kanak.

KAP : Hari Kesembilan


Alhamdulillah, biiznillah. Again, a new day for a new week. Tak berapalah nak new lah, sebab dah malam kan. Hahaha. Forgive me, as Acik Mira just have MOOD to update. Lots of things want to share, but suddenly, all gone, dont know where they go. haha.

Orait, Acik Mira try to make it as simple and quick enough, okey? Promise that every week Acik Mira made, end up long long long story just like it will be no ending at all. hahaha.

KAP : 3rd December 2016. 
In this week class, we did learnt about 'Perkembangan Kreativiti & Estetika : Seni Lukisan & Kraf Tangan'. Why did Acik Mira used this symbol ':' ?, It is because, in 'Perkembangan Kreativiti & Estetika', we do have two (2) sections, which are the first one 'Seni Lukisan & Kraf Tangan' and the second is 'Seni Muzik & Pergerakan kreatif (tarian)'. We learnt only the first part, the second part will be learn on 10 December, insyaallah,
 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design