Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Saturday, November 23, 2013

FUTSAL!

Bismillah.

Alhamdulillah.

Ambil waktu sikit sebelum memejamkan mata untuk rehat.

Fuh.

Berakhir sudah FUTSAL NM.

Hehehe.

Inilah first time aku libatkan diri dalam futsal setelah hampir 7 tahun meninggalkannya.
Bila mula main semula ni, diberikan tugasan menjadi GOAL KEEPER.
Hahahaha.


Nak diringkaskan cerita,
kami berlatih dua kali je.

Alhamdulillah, kami berjaya dapat nombor 2.
Syukur.

Well, 
new experience for me, as I tak pernah jadi seorang keeper.

Mula-mula main tu ada yang beritahu, aku ni takut bola.
Maybe yes...or maybe not.
Aku just tak boleh fokus dan rasa takut-takut betul ke aku boleh rampas atau selamatkan bola tu?
hahaha.

Tapi, on that day, aku pakai hentam je.
Aku peluk bola tu.
Aku main sampai jatuh-jatuh.
Tetap dibolosi pihak lawan, tapi aku belajar.
Yup, kalau diberi latihan secukupnya, inshaAllah,
aku boleh berjaya!
Hahaha. poyo lak.

Thanks untuk semua.
Aku tak sedap hati dengan prestasi aku,
aku telefon abah dan minta abah izinkan aku main futsal ni.
Sebab hari tu, abah tak benarkan.
Oleh kerana hati aku tak sedap, aku minta izinnya semula.
ALhamdulillah.
Berkat doa sahabat2 dan member2 terdekat :)
Syukur.

Aku pun belajar banyak benda baru.
Belajar kawan dan bersosial.
Aku mana ada transport.
Bos dan ofismate lah jadi mangsa.
Plus, aku belajar pergi tempat2 yang aku tak pernah pergi.
Syukur :)

Lepas ni nak ajak aku main lagi pun boleh!
Asalkan ada orang yang bawa.

Aku nak try main go-cart plak ke..
wakakakaka.haha


Baru kahwin member ofis aku sorang ni, tapi masih lagi bersemangat main!
Hebat tau dia ni!!


Jujur aku cakap, aku tak kan lupakan game hari ni :)
Ada yang main kasar, emo, serius. haha
Kitaorang siap azam nak dapat nombor 4 kot..hehehe
Syukur.

Pepun, malam ni sure aku akan tidur berdengkur. hahaha

******

Teringat lagi referee dan naikkan *thumbs up* kat aku tadi.
Aku tak tahu apa aku dah buat.
Pepun mekasih pakcik!

Dan terima kasih pada sorang ni.
Sangat aku tertekan goal dibolosi lawan atas sebab cuainya aku,
dia tengok aku dan cakap..

"Cool down..cool down!"

Dari jauh aku angguk dan tenang.
hahaha.
Emo jugak aku.
Stressss!
haha

Dan akhirnya dia cakap,
"Amacam ok tak? Tahun depan leh main lagi,"

Tengoklah kalau aku masih di NM ye. hahaha

***

0 comments:

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design