Tuesday, October 22, 2013

Work load dan aku

Bismillah.

Alhamdulillah.

Masih diberikan roh dan nyawa untuk meneruskan sisa hidup di bumi ini.
Fuhhhhhhhhh.
Bahang makin terasa.
Sudah empat bulan aku berada di TM memikul dan menjalankan tanggungjawab yang diberikan.

Jujur cakap, memang susah!
Kerja yang diberikan memang best. Memang happening tapi sangat mencabar.
Expectation orang pun tinggi.
Bila sudah diberikan load yang banyak, kekadang tu fius kepala ni macam tak berfungsi je dan terasa sangat nak tabik orang-orang lain kerana mereka sangat awesome.

Masuk kali ni, dah dekat empat kali aku demam dan sakit tekak.
Hahaha.
Itu bukan menunjukkan puncanya adalah kerja-kerja aku ni, tapi mungkin environment yang aku jalani sekarang ni jauh beza dengan dulu.

Bila orang tanya..
"Kerja macam mana?"
"Best?"

Kekadang nak brainwash orang lain, hendak sahaja cakap, 
"Kerja tak best! Stress!"

Tapi dalam hati ni sentiasa cakap..
"Kerja best. Susah giler tapi best. Lagi susah nak capai expectation orang"

Itu yang selalu bermain dalam kepala ni.
Bila down mikirkan kerja dan manusia,
nasihat dan kata-kata abah sentiasa datang singgah.
Lepas tu..kembali okey dah.

Lepas AGM pergi, team dirombak-rombak, tak lama lagi, aku akan jadi standby mode di office menyebabkan aku pun tak pasti nak atur kerja dan hidup aku celah mana.
Hahaahaha.. ada idea tak?

Pada kawan-kawan dan adik-adik yang bakal masuk TM setelah dipanggil oleh En Khairul..
pasti prepare mental dan physical.
Kerja mana-mana pun sama je.
Tapi keje sini lagi nangesss.
hahaha.

Yakin satu benda..
Apa yang DIA beri, itu yang terbaik.
Walaupun kita akan rasa kenapa dan bila kita nak nampak hasilnya.
huhuhu..

p/s : wahai minat..silalah bercambah dalam diri. hahahahaha. kbai.

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law