Friday, April 19, 2013

2 minggu pertama - end!

Bismillah.

Alhamdulillah.

18 April 2013.

Secara official-nya tamat sudah 2 minggu pertama saya OJT.
Lokasi --> TMpoint Ipoh Wisma.
:)

Syukur, saya dapat laluinya dengan baik dan saya sangat seronok kerja di sana.
Allah hantar staf-staf yang sempoi dan baik.
Kerja banyak pun saya tak kisah.
First time saya rasa best gini..huhu..

Terima kasih kepada semua warga TMpoint Ipoh Wisma yang sudi terima saya,
sudi layan karenah saya, dan sudi jadikan saya sebahagian daripada keluarga besar kalian.

3 hari pertama saya ditempatkan di Business Manager Office dan berkenalan dengan 3 orang jejaka yang hebat-hebat. Lepas tu, sorang demi sorang jejaka masuk bilik tu lepak =.='
Dijadikan cerita, saya seorang sahaja perempuan dalam bilik tu =.='

Tapi korang memang awesome!

Hari keempat, saya dihantar ke Klinik Modem, dan layan customer dengan modem sampailah hari terakhir saya di sana.
Cumanya, dua hari terakhir, saya kembali ke bilik mula-mula dan bermain-main dengan sistem buat kali terakhirnya :).
Sementara jaga modem, kaki ni gatal juga jalan ke customer kaunter kat depan pintu tu. Berdepan dengan customer sambil tekankan nombor untuk mereka. Lagi gatal kaki berjalan pula ke CPE nye kaunter, tengok telefon-telefon dan customer lagi. huhu..
Dan, alhamdulillah, sempat juga join Cergas bersama TM yang saya terlepas minggu lepasnya.
Itu pun En Izan duk paksa..hehehe.. :D

Juga syukur, saya dapat hafal lagu KRISTAL dengan baiknya =.='
*part ni memang tak leh blah!*

Syukur!
Tiap-tiap pagi dengan PEP-TALK nya, kemudian melilau cari kerja.
Lepas tu lunch, dan dengar staf-staf bercerita.
Sambung kerja dan balik.
Kalau kelapangan lagi, pasang lagu dalam bilik modem. huhu..

Banyak kenangan dalam 2 minggu.
Di-'puan' kan oleh incik bos kecik.
Disoal siasat tentang husband --> boyfriend ---> tunang oleh semua staf =.='
chit-chat soal hidup dengan incik bos kecik
chit-chat soal hidup jugak dengan incik bos besar 

Saya memang akan rindu kalian!
Terima kasih.

Selepas ni, saya akan bertugas di Taiping pula.
Sangat susah hati nak ke sana. Moga Allah lapangkan segalanya.

"Ini calon saya untuk pilihan raya wakil Taiping"
hehehe.. mandai-mandai je. Saya tak bertanding ye. :P

********************************************************

Terima kasih...

En Naim
En Izan
Kak Jah
Kak Yan
Kak Ojie
Kak Zana
Abg Sham
Cek Wan
Kak Vina
Kak Lily
Kak Aida
Abg Fahmi
Kak Zura
Kak Ayu
Kak Mar
Kak Khai
Kak Fiza
Abg Radzi
Suhaimi
Zam
Sha Sha
Sha
Faridah
Ikin
Shafeeqah
Farah
Nazri
Wawa
Wani

Kalian aweosme!
blogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law