Monday, January 14, 2013

Kata itu

Bismillah.

Alhamdulillah.
Syukur tidak terhingga hanya pada Allah.

Sepanjang minggu hectic, iman yang ada sangat turun naik levelnya,
hingga ada masanya memang terasa sesangatlah down.
Allah.

TanpaNya, memang tak akan dapat lalui minggu tersebut.

Syukur.
KKB'13 sudah pun tamat.
Terima kasih pada semua komiti  dan adik2 komiti yang terlibat.
Korang memang awesome!
Teruskan perjuangan kalian semua.
:)

facebook

Ya Allah.
Ada masanya bila kita mohon sesuatu benda tu,
dan ia datang secara terus menerus.
Itu boleh jadi nikmat dan juga ujian buat kita.

Ujian..
Allah.
Mohon Allah sinari kekeliruan yang aku lalui dengan cahaya ketenangan.
:)


Aku tak pinta yang sempurna, kerna aku juga tidak sempurna.
Tapi cukuplah memadai ia dapat menerima aku seadanya.

Cukuplah dikau menjadi imam untukku,
menjadi pemimpin dalam keluarga,
menajdi peneman hidupku dunia akhirat,
bersamaku susah dan senang,
menerima diriku dan keluargaku,
dan bersama2 mengejar kasihNya, rahmatNya, syurgaNya.

Dan inshaAllah, begitu jugalah aku didik diri ini untukmu.
Semoga Allah redha.

p/s : Ya Allah.. tuntuni jalanku ini dengan tongkat cahayaMu senantiasa.. aminn.. 

*******************************************************************

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law