Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Sunday, December 30, 2012

Pesanmu dalam mimpiku

Bismillah


Hik..hik..hik..


Dah lama rasanya tak alami mimpi bila tidur malam.
Actually mimpi je, tapi tak boleh nak ingat setelah sedar ke dunia realiti ni.
Baru-baru (padahal semalam/jap tadi) diterjah satu mimpi.

Begini ceritanya..

Dalam mimpi tu, saya dan Jaja sama-sama punyai masalah. Punyai punca masalah yang sama.
Kami menangis dalam mimpi tu. Sebab kena paksa buat something.
 Lepas tu, bila keluar dari bilik tak perasan seorang kenalan saya (namanya R) ada di belakang, dan sah-sah dia tengok saya menangis. Time tu lah saya buat-buat tak nampak dia padahal suara dia seperti boleh pecahkan gelas kosong yang ada. Dalam hati saya cakap.. kalau dia ni ada, memang akan bersyarahlah dia nanti, seperti maksud nama dia juga.. haha

Lepas tu semua yang ada kat situ, siap-siap tuk tidur.
Kebetulan saya tidur hujung sekali, dan orang memang boleh lalu-lalang kat situ.
Saya buat-buatlah tidur dan tak sedar dah tertidur, sampailah kawan saya tu datang berdiri kat sebelah saya.

"Mira..mira.. tidur dah ke?"

Entah kenapa saya dengan tiba-tibanya macam orang mengigau tersentak buka mata.
Bila tengok kawan saya tu ada kat sebelah saya terus tutup muka dengan selimut dan bantal,
sebabnya tak silap saya memang aurat tidak berapa nak dijaga time tidur tu.

Si R tu dengan beraninya duduk depan saya dan tarik bantal saya sambil cakap,
"Nak ngelak konon! Tadi tak nak lak nak menyorok ke apa"
Katanya sambil sekeh-sekeh kepala saya ni.

Saya hanya diamkan diri sebab terasa cam 

Macam mana R ni leh ada kat sini.
Tak manis orang tengok. Dahlah gelap.

Pastu R terus sambung cakap dia,
" Sabar mira dalam apa jua yang ko lakukan "

Saya jawab.
" Ok je "

" Aku tahu ko tak ok "
Pastu saya terus cakap
" Depa minta duit time aku tul-tul tak de duit. Paksa-paksa pula tu "
Spontan je saya cerita.

R tu senyap dan cakap pada saya,
" Teruskan apa yang ko dah buat sekarang "
 " Banyakkan sabar "

Saya terus angkat bantal,
" Pergilah wei, tak manis orang tengok ko kat sini "

R cuit hidung saya dan cakap something lagi,
yang mana kata-kata tu seperti En Ramlee Awang pernah tulis dalam novel dia.
Tapi R tu cakap bersahaja je lah.

" InshaAllah, andai ada waktu dan jodoh, aku akan datang jumpa ko lagi "

Saya tengok je dia bangun dan pergi.
Tapi satu benda yang terkesan, saat dia ucap kata-kata akhir tu,
hati saya berdebar giler.
Terasa cam dia bagitahu tu sangat serius dan dia akan datang bila-bila saya perlukan dia.

Lepas dari tu, saya terus terjaga.

***********************************************

Allah..
dan sampai sekarang saya masih ingat wajah Rdan kata-kata dia.

" Sabar mira "
" Teruskan "

Mekasih R.
Kamu selalu muncul dalam mimpi aku.
Rindu aku kat ko.
Seriously, thanks.

p/s : peliharalah dia, ya Allah. aku tak tahu itu mimpi baik atau tidak, tapi kata-kata dia aku akan ingat.

0 comments:

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design