Monday, December 24, 2012

Family Gathering

Bismillah.

Alhamdulillah.

Huawaaaaaaaa!!!
Seriously hari kemalasan telah bermula.
Angin plak bertiup sepoi-sepoi ala ganas sikit hari ni.
Allah.. menguji sungguh.

Pepun..bukan soal itu mahu dibicarakan.
Hujung minggu yang lepas, ada Family Gathering di Kuala Lumpur.

Alhamdulillah, walaupun Ateh tak ada, tapi semua ada.
Allah kan Maha Adil dan Maha Penyayang.

Gathering yang asalnya seperti tak jadi, saya tetap nak turun ke KL, menapak ke rumah Kak Ikin.
Last menapak sebelum dia kahwin, lama dah tu.

Alhamdulillah, ibu dan abah pun turun kat rumah kak ikin. Ilah pun. Angah pun :).
Syukur.
Walaupun angah busy dengan discussion dan meeting, dia masih turun walaupun tak bermalam dengan kami.

Tak buat apa pun, duduk rileks dan steamboat malam Sabtu tu.
Fuhhhh..kenyang gua cakap.
Macam-macam ada malam tu.
Abah siap beli air yogurt sebab nak kitaorang minum air berkhasiat instead of minum air kordial je.
huhu..

Petang tu siap-siapkan barang memang kecohlah kan.
Mak orang yang tak ada rupa mak dah, mungkin dia ingat dia masih anak dara kot.
hahaha.

Fawwaz yang ligat sampaikan kena beli satu tempat khas supaya dia tak ligat sangat.
Angah yang tidur jek, penatlah tu.
Adik yang sempat hadap laptop buat kerja.
Abang ipar yang repair kereta sebab kereta tak mahu start.
Dan aku yang asyik buka peti ais nak mengunyah.
hahahaha.

Seriously, aku memang happy gila. Lupa segala jenis FYP, KKB, FEES, Baju.. semua ar!

Hari last tu (Ahad), 
sempatlah pergi ziarah Mak Long yang tenat kat ICU Sungai Buloh.
Alhamdulillah sempat jumpa 4S sebelum balik.
Comel dan tembab giler Syarah. Syarah tu adik kepada 3S. haha..
Danial nya lagi :P

Kat hospital, saya dapat turn awal masuk. Hanya dua orang sahaja yang dibenarkan masuk tengok pada satu-satu masa.
Allah je yang tahu perasaan time tu.
Mula-mula ok je, tapi lepas kak lang sembang dengan Mak Long yang dalam keadaan tidur tu, saya mula menangis. Doktor cakap, Mak Long dapat dengar kita cakap walaupun dia tak jaga.
So, kak lang sembang sikit. Saya senyap je kat sebelah, menangis.
Hinggakan nurse/doktor cakap..
"Dik... jangan nangis,"
Allah..
sensitifnya jiwa ni.

*******************************************************************

Habis je ziarah aku bergegas ke KTM Sungai Buloh.
Abang lang n family hantar.
Thanks.
Thanks juga kat Abang Nizam sebab tunggu. hahaha..

Jenuh deh jaga Danial tu.
Rindu kat Acik dia kot.
Asal nampak aku je hulur tangan suh dukung.
Kalau ringan cam Fawwaz leh ar tahan,
tapi T_T.
Ikutkan je.. anak sedara nye pasal.
Sayang tau kat mereka semua.

Fawwaz dan uminya (kak ikin)

Dalam perjalanan, saya duk tumpang kereta kak ikin & abang nizam ni.
Seriously, sepanjang kat rumah kak ikin, masa saya banyak habis jaga Fawwaz ni.
Sampaikan kak ikin cakap..
"Mira boleh kurus jaga anak kak ikin"

Dan saya cakap.. 
"Anak kak ikin & anak kak lang sama je. Sorang "comel", sorang lagi ligat giler!"

Fawwaz ni uniknya, dia suka sangat sengih.
Panggil nama dia, dia akan cari siapa yang panggil dia tu.
Seolah-olah tahu diri dia dipanggil.
Pastu dia akan tengok orang tu, pastu dia akan sengih.
Kalau dia suka, dia akan sengih sampai nampak gusi.
Sangat suka sengih.

Kalau tak kan.. dia akan tengok je kita macam kita ni berdendam dengan dia.
hahaa..
tapi kalau sengih tu..terasa cair tengok dia.
Bak kata kak ikin..
"Anak umi nak mengorat Acik dia"
hahahaha..

Jujur.. rindu dah Fawwaz ni!
:)

p/s : Tengok Fawwaz, Danial, Syabil, Syafia, Syamim, Syarah.. Allah hilangkan stress yang ada. Terasa sangat nyaman sangat! 

Gambar banyak kat handphone Ilah :(

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law