Thursday, December 06, 2012

demam

Bismillah


Sabtu yang lepas baru diserang demam panas.
Alhamdulillah, memahami diri ini,
kalau demam tu, satu je ubat saya adalah tidur.
Saya kena tidur.

So, tanpa berbekalkan ubat, saya tidur je.
Memang teruji di situ, susah nak tidur, tak senang nak tidur sebab panas.
Alhamdulillah,terima kasih kawan-kawan dan terima kasih pada nasihat abah.

Teringat pesan abah, kalau nak diri sejuk, baca satu potongan ayat ni.
Saya lupa daripada surah mana, sebabnya saya memang hafal ayat tu.
Tiap kali cuaca panas ke, saya akan baca ayat tu supaya panas dalam badan saya berkuarangan.

Itu juga saya amalkan, duk zikir ayat tu kat mulut,
alhamdulillah, malam tu terasa panas dalam badan keluar.

Even susah nak tidur, tetap pejam mata layankan tidur.
Syukur, esoknya demam sudah kebah :).

Kali ni, demam seperti mahu ziarah diri ini lagi.
Sakit tekak sudah bertandang lama,
Batuk pula baru singgah,
selsema dan bersin pun dah makin nak berjinak,
kepala pula dah mula nak wengwengweng..
Itu petanda demam nak datang kembali.

Oleh itu, saya perlu kuat!
hurm....

Ok...kali ni saya perlu makan ubat dan nak rehat.
Doakan agar kita-kita semua ni sentiasa dikurniakan nikmat sihat yang berpanjangan.

p/s : kalau wat check-up ni, mesti doktor suspek darah saya tinggi. stress saya pun tinggi. adooii..

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law