Wednesday, May 09, 2012

Rumah baru mereka

Bismillah

Heh~~

Sementara tunggu hero-hero Avengers tengah training, update blog kejap.
:)
Addicted plak main games ni.

Hari tu duk fikir, apa nak buat supaya kura-kura aku ni ada tempat yang gelap tuk rehat.
Tak kan nak lepaskan je kat bawah bantal.

So.. aku wat lah benda ni,even tak kreatif.
Asalnya mek Ecah suh buat rumah.
So, aku pun buat rumah setinggan.


Si Jedduk tu sangat suka tempat gelap tuk tido.
Jeddak pun.
Tapi Jeddak lebih suka bertenggek kat batu perasan hensem,
macam tuan dia.

So, bila aku buat rumah tak seberapa macam kat atas tu,
Si Jedduk ok la, boleh lah lepak-lepak sebab dia KECIL.

Tapi bila si Abangnya masuk,
dia memang akan start buat dan perasan yang dia KECIL,
hinggakan batu tu lari dari tempat asal.
Aku tengok je...

Tersepit kau!
Nampak kepala dia je duk usung tutup bekas tu merata =.='
Sangat lah ntah apa-apa kura-kura aku yang sekor ni.

So, aku duk pikir,
apa nak buat..
Kalau kat rumah Ipoh, dah lama dah aku cari bahan buat sendiri.
Tapi kat Melaka ni..
Nak beli, aku tahap kedekut beberapa  minggu ni,
maklumlah dah nak kering poket.hehe...

So berbekalkan idea sementara aku ni...
terhasillah yang kat bawah tu.
Nak tengok berapa lama leh tahan..



Sekarang ni, Jedduk tengah tidur kat bawah tu.
Aku angkat tadi, ingat nak snap gambar, tapi dia dah terjaga.

Si Jeddak lak dah duduk bertenggek perasan hensem mula
menggerakkan dirinya untuk mengacau si adik yang sedap pejam mata.
Owhh..kasihanilah adikmu itu..

Ok-la.. nak sambung main Avengers~~
wwweeee~~

p/s : syukur. 

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law