Tuesday, April 03, 2012

Baru Aku Sedar

Bismillah.

Baru sedar.
hurmm...

At least, aku sedar juga.


Tengah duk memikirkan minit meeting yang harus disiapkan,
tengah duk memikirkan rangka perjalanan yang perlu dirahsiakan
(ingatkan nak buat surprise.. TAAADDDAAA!!)
Tengah duk memikirkan list yang perlu sahabat-sahabat buat untuk Jeddak,

Aku minta petunjukNya.
Itu adalah sebaik-baik jalan bukan?
Dan DIA sebaik-baik tempat mengadu, bukan?
:)

Perhatian aku teralih pada Jeddak.
Cerdik memerhati tanganku yang gigih tunjuk di mana makanannya.
Kalau tak ditunjuk, dia tak reti nak cari sangat.
=.='
Hatiku terubat sedikit melihat teletahnya.

Baru aku sedar,
dari mula INBOX aku ada MAIL baru,
dari mulanya aku terima tu,
tiada siapa bertanya kepada aku.
Tetapi, aku yang prihatin bertanya.
:)
Aku kan baik? kan..kan..

Sehingga ke detik ini, masih sama juga.
Baru aku sedar.
Masih ada kelapangan waktu,
inshaAllah, andai umur masih panjang.
Dan pastinya, akan ada yang bertanya padaku.
Juga...lebih baik aku sertai mereka itu, 
kerna mereka sahabat-ku :)

Terlalu prihatin dengan susah hati adalah dua benda yang sangat berbeza.
Malah.. penyibuk itu juga lain maknanya.
Barangkali prihatin boleh tukar menjadi penyibuk..
benar?

******************************************

Baru aku sedar...
aku hanya bermain tepuk sama angin.

p/s : Haaaa.. klasik sungguh entry aku petang ni. Mekasih Mek Nadiah, pinjamkan laptop~~

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law