Saturday, March 31, 2012

My Jeddak~~

Bismillah.
Alhamdulillah.

Hoollllaaaa~~~~

Malam ni, nak update tentang My Jeddak.
=.='

Semalam, merupakan hari pertama aku ada kura-kura.
What? Tortoise??

Hah..
ni salahkan cerita cinta kura-kura!
Asalnya, aku nak bela hamster, siap deal dengan sepupu aku dah.
Tapi...tetiba ibu abah REJECT.
Abah..bila dia terasa sesuatu yang tak berapa sesuai dengan anak-anaknya,
selagi itu lah dia akan hubungi anaknya.
So, bagi menyedapkan hati abah, daku menolak hasrat di hati dengan gembira.
Tunggu dah ada rumah sendiri nanti, inshaAllah.
Kat Perak nanti.. ada satu hamster.. kucing.. wah2!!!!
bestnye!!
:)

Then, aku decide nak beli kura-kura.
Nama asal aku nak bagi.. KimMin.. sempena nama LEEJUNKI dalam cerita VIRGIN SNOW.
Pernah ingat nak tukar gak..
Tukar punya tukar..melekat nama JEDDAK.
Jeddak dalam cerita JOHN THE CARTER, merupakan seorang ketua.
Dan semoga JEDDAK-ku yang kecil ni boleh jadi ketua buat diri sendiri..heh!

~ credit pada mek Ecoh.. yang tolong pilihkan Jeddak ni ~


Tengok-tengok!
Dah boleh jadi tugu FIRAUN!


Ini idea giler aku!
So, pada beginner, JANGAN IKUT!
Ini gara-gara aku nak paksa dia makan,
sejak semalam tak makan.
Tapi tak berhasil juga.
Mek Ecoh search, kami baca-baca, hoho..
baru dapat clear view.

So..kena banyak membaca yep! :)


Part ni Jeddak dah makan!
Dia dengar kot aku ngadu dia tak nak makan.
Alhamdulillah, banyak pula dia makan.
haaaiihh..
^___^


Tengok-tengok...
Ada gaya tak?
Macam tuan dia, perasan cantik~~
hahaha..


Rumah Jeddak!
Nanti ada bajet, kita tambah alat mainan yep.
Kamu ni aktif.

Dia suka benor nak keluar.
Pantang nampak kelibat orang, pasti nak keluar.
Kalau dia tak nampak kelibat orang, dia akan tidur.
=.='

Bila dia keluar, kalau dia buka mulut tu, maknanya dia dahaga.
Dan waktu tu kena letak dalam bekas dia..
Baru nampak dia akan rendam kepala sambil minum.
Comel!!!!~~~

Pagi tadi, saja bawa dia keluar..
letakkan dia kat bantal sebelah kepala aku.
Steady je dia duk diam.
Entah sejuk ke ape ke..
Haha..
alih-alih aku ambil tisu selimutkan dia,
mana tahu dia sejuk ke kan..
hahaha...
Tapi sepanjang aku tido tu, dia tak lari.
Good Boyyy~~~
:)


~CINTA & RINDU~

Pengalaman mengajar erti hidup.
Ada kisah 2 ekor ikan ni.
Semoga Cinta, Rindu, Jeddak sihat dalam jagaan kami.
Hehehe..
Kalau ada kawan tuk Jeddak, aku akan namakan dia JEDDUK!
HAHAHAHA....

p/s : Jeddak masih tidur.. :)

3 comments:

Nurul Afiqah said...

wahhh, penangan citer cinta kura2.. ngeh3.. xpenah tgok org bela kura2. ingtkn dlm movie je..

Cheyah said...

wah! ada kura2 jugak. hehe. comel :)

Cik Mira said...

@piqa :
sebab cerita tu la aku bela =.='
asalnye nak bela hamster..
hehehe..

@cheyah :
huhu.. alhamdulillah.. moga2 sihat dan cergas seperti hyori&gary :)

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law