Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Monday, February 20, 2012

Passport baruku

Bismillah.
Alhamdulillah.

Syukur.
Sudah siap my passport!
2 Jam je tau, tapi pastikan 7.30 pagi dah tercegat kat JPN,
kalau tak, berjanggut la tunggu beb!


Passport lama :) Sudah digunting.
Last guna 1996.


Password baru. Sampai dalam jam 7.45 pagi, tapi angka giliran sudah 2012.
Nampak tak gigih kat situ?? ;)

So, pada yang nak buat passport baru, terutamanya kes macam saya ni, dah lama tak renew...
Sila sediakan yang di bawah ni :

1. Dua keping gambar berukuran passport (tolong ye~~ GAMBAR YANG LATEST!)
2. Salinan Kad Pengenalan ( ni untuk kes yang daftar passport mula-mula dengan Sijil Surat Beranak)
3. DUIT SECUKUPNYA.. 2 tahun (RM100).. 5 tahun (RM300)
4. Tahu ketinggian diri sendiri. Sila UKUR TINGGI Masing-masing siap-siap dari RUMAH.

Kemudian, barulah boleh isi borang sambil tersenyum menunggu giliran oke ><

Dan..selepas 2 jam membuat pembayaran, ambillah passport baru anda :)

p/s : menghitung hari untuk ke Acheh!!!! ~~~ rasa lega bila mana buat passport guna duit sendiri T.T

3 comments:

SeraiWangi said...

choppp! password ke passport?? heheh :))

Cikgu Ma said...

buat apa pergi acheh?

salam kenal =)

Cik Mira said...

@SeraiWangi..
ala ko ni.. nampak je kan.. camne leh terlepas ni.. aku dah edit dua tiga kali dah.. aiigggoo =.=''

@CikguMa..
makan angin..inshaAllah :)
salam kenal juga :)

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design