Thursday, December 22, 2011

Story Aku & Lagu

Bismillah.
Alhamdulillah.

Haaaaa.. hari ni nak join semula Geng fiQ'Ra nye aktiviti.
Dah dua aktiviti aku lepaskan sebab sibuk dengan presentation dan assignment.

Kali ni, adik Mas minta kami-kami ni ceritakan lagu yang berikan erti makna dalam hidup.
Perrgghh.. banyak ni dik Mas. Dan kalau boleh secara kreatif...hurm.. kreatif??

Baiklah..sebelum tu...



Ok.. Meh aku cerita, tapi tak la kreatif mana.
Salah satu lagu yang berikan impak pada diri aku, sebab aku ni pun boleh dikatakan salah seorang KPOP Lover~~~~

Lagu tu....
LOVE YA by SS501.

Haaa...
pada yang kenal kumpulan ni, mesti tahu lagu ni kan.

Kenapa aku pilih?

Sebabnya, SS501 ni lah first Korea Group-Band yang aku minat. Group ni dah berpecah pun dan lagu ni la merupakan last lagu depa dalam album DESTINATION. Dan group ini memberikan semangat pada aku sebab ikatan ukhwah depa sangat kuat. Aku dah tengok semua variety shows mereka. Sangat memberikan semangat dalam aku bersahabat ^_^

Sebab yang lain juga adalah, inilah lagu yang aku masuk CONTEST.
Dulunya, aku ada dua blog, salah satunya http://nurafaz-stuff.blogspot.com, dan blog tu aku ceritakan semua berita tentang KPOP, tapi aku dah padamkan dah blog tu.
Dan dulunya aku guna nama NURAFAZ.. tapi sebab hal peribadi.. sekarang aku tak guna dah nama tu.

CONTEST tu dianjurkan oleh HURUL AINI 
Kami diminta untuk cipta LIRIK BAHASA MELAYU untuk lagu LOVE YA.
So, aku participate, dan aku di antara 3 finalist.
Jujurnya, Miss Hurul Aini suka aku nye lirik!! hahaha..
Tapi aku tak menang sebab satu line lirik nie... hurm... 

Pada yang ada FB aku, leh tengok video tu kat profile Video aku.
Pada yang tak ada, leh tengok kat bawah ni...
Dan aku letakkan sekali bukti penyertaan aku.
^__^

video

Boleh klik gambar untuk ke blog Miss Hurul Aini.



Lagu ni sungguh bermakna bagi aku, kerna, inilah first step aku nak tunjuk sejauh mana aku ni gila KPOP. Dan first step aku nak tunjukkan bakat aku!~~~
^__^

p/s : Aku tak harap tuk dipilih.. saja nak share pada semua Geng, korang patut dengar lagu ni. Best ><

6 comments:

zahidahwahid said...

minat kpop jugak ya...give me 10! yaw >.< suka jugak lagu ni....

kisah aku dan lagu http://www.zahidahwahid.com/2011/12/4530/

Cik Mira said...

ahahaaa...

yup!! 10!!!
hehehe..
best kan.. ^^,

ira shera said...

wargh.. same.. minat SS501!! :D

buzz_ziela said...

sya mnat kpop jgk. tipu la tak mnat..ngee~
mmg berbkat la :D
good luck


http://nurbazilah97.blogspot.com/2011/12/aktiviti-5-story-aku-lagu.html

anamizu kaito said...

hai nurish.. wahh Kpop fan ye? hehe
gud luck tau :)



http://diary-kecilku.blogspot.com/2011/12/story-aku-lagu-geng-fiqra.html





luv,
cik ana

fiQ'Ra said...

LOVE YA.. gud luck syg ;)

admin,
GF ♥

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law