Tuesday, November 15, 2011

Bercakap dengan Allah..


Bismillah.

Morning everyone.
Yup~~~ morning!!!!!
How do you all feel today?
Alhamdulillah!
All praise to Allah!

Well, picture above I edit little bit.
The words there means something.
My ustaz last time told me that,

" Apa sahaja yang kamu lakukan, sembang dengan Allah. Cakap dengan Allah. Sepanjang masa. InshaAllah, kamu akan rasa sesuatu nanti. Jangan pernah sesekali tinggal untuk sembang dengannya"

hurm..
What my ustaz said that.. in my understanding..

Apa sahaja yang kita lakukan, tak kiralah kita nak makan ke, bangun tido ke, tengah kemas rumah ke,
bercakap dengan Allah. Mungkin ada orang akan cakap.. kita ni gila lah, apalah. Tapi bagi saya,
bila buat benda ni, kita rasa something tau. Saya dapat rasakan yang kita tak sorang-sorang.

Sebagai contoh. Katakan saya tengah kemas baju.

"Ya Allah, banyaknya lah baju aku ni. KAU bagi aku rezeki beli baju, tapi aku tak pakai pun. Ada lagi yang aku beli. Mana aku nak letak baju yang banyak ni ya Allah. Tolong berikan aku petunjukMu.."

Ini salah satu contoh. Banyak lagi.
Satu lagi contoh...

"Ya Allah.. banyaknya aku nak kena cover tuk subjek ni. Bagi aku study sikit lagi ya Allah. Pas habis chapter ni, aku solat, aku ngaji"

Dan..kekadang, bila kita buat macam ni, secara tak sedar, kita seperti dikejutkan atau disedarkan bila sampai masanya untuk kita solat, dan sebagainya. Seolah-olah Allah cakap 
"OK.. NANTI AKAN AKU INGATKAN KAMU"

Itu apa yang saya rasakan.
Kalian juga boleh praktikkan.
Dan sememangnya...ALLAH tak pernah jauh dengan kita.. ^^,

~~ Selamat Beramal ~~~

********

p/s : uuurrrgghhh!!!! I like that one! Can anyone explain how to tackle him? 


See.... how I want to tackle him???

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law