Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Sunday, October 09, 2011

Rumah baru

Hari ni, saya mencuba satu buah yang baru (bagi diriku r)
hurm...
Bentuknya macam manggis kat dalam tu. Rasenya..hurm..boleh la, rasa masam ngn kelat sikit2.
Orang tu cakap buah ni kat cameron.. hurm..
Tapi silapnya, saya lupe nama buah ni..hahaha..

Ok.. entry kali ni, bukannya nak cerita sal buah. Nak cerita sal my BABY.
TARO!!!!

Alhamdulillah, akhirnya, hasrat saya tercapai. Allah sampaikan.
Time saya main-main TARO pagi tadi kat meja luar, ibu datang kat saya, sebab kami nak keluar kejap.

Me: Ibu, kaktus ni panjang ke atas ar. Beza dengan waktu saya beli, kembang..haha. 
Ibu : Ni ada yang tak kena cahaya ni.
Me : Kene tukar pasu la kan ibu? Cam ada yang dah x tahan je jari-jari ni.

Ibu angguk.
Dipendekkan cerita, ibu carikan pasu baru kat Tesco, tapi x jumpa.
So, kami pergi ke kedai bunga kat depan SILIBIN, kalau sesiapa yang tau, memang akan tau ar kedai bunga ni. Tauke die baik dengan ibu. Alhamdulillah, kelebihan kat situ.
So, survey sikit-sikit...


Inilah dia pasu baru yang IBU belikan. dapat DISKAUN 30 SEN. hahaha.. Tanah lak PERCUMA.
Mekasih pada ibu dan tauke tu.


Yang ni TARO yang berusia 7 ari..haha.. Jujurnya saya risau tengok TARO ni.
Entahlah, ini pokok saya yang pertama saya beli sendiri, minat sesangat nak ada pokok sendiri secara tiba-tiba. Dah ada pasu baru ni.......


Me : Ibu, nak buat macam mana ni?
Ibu : Buat lubang tengah2 dan adjust kasi masuk.

Saya pun eksperimen sendiri, bawa keluar sendiri. takut juga, takut tak jadi.
huhuhu....


Haaa... ni lah pasu asal TARO..huhuuhhu...
Berlari saya jumpa ibu semata-mata nak tanya betul ke tak apa yang saya buat?
TARO leh hidup x nanti?
Pastu, ibu amik spray, spray kat TARO.
Ibu cakap tu spray baja, sebab saya tak ada baja benih, ibu kasi yang itu.
TERHARU.....

MEKASIH IBU.... T-T


TTTAAAADDDAAAA....
Ni lah dia TARO yang baru.
Amcam?? hehehe..

~Pandangan dari atas~

Pastu, saya letak semula TARO kat tempat asal dia.
Time nak letak tu, abah baru balik dari Masjid,
abah tengok saya, abah senyum..hurm....
Ngan muka selamba, saya pesan kat TARO, supaya dia hidup dengan baik. ^^


Pada Ibu dan Abah,
syukran.

Pada TARO,
hidup baik2. Ibu hadiahkan pasu tu. Semoga kamu suka.
Bak kata ibu, letak kat meja study. huhhu.. ><

p/s : Anak tauke kedai bunga tadi tu hensem ar..hahaha.. Bunga Raya girls... TARO dah ada rumah baru~~~~~~ uhuhuh

pp//ss:: Ya Allah, berikan aku petunjukMu dan pimpinlah tanganku ini, masih jauh untuk aku berjalan. Andai aku mengah dan terkapai, tenangkan aku dengan kalimahMu. Ampuni diriku. Terima kasih kerna menyedarkan aku.

0 comments:

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design