Wednesday, August 03, 2011

Aku Rindu..

Aku rindu...

Suara gembira menyahut seruan azan..
Wajah ceria berkongsi juadah..
Suasana girang bertukar cerita..

Adakah sebabnya kita tak sebaya?
Adakah sebabnya kau muda & aku tua?
No such thing in this world

" Mungkin sebab kami sebaya, kami rapat tau kak, "

Adakah sebabnya saya pendiam & kamu peramah..
Atau adakah sebabnya...
No such thing in this world..

Yaa.. aku rindu..

Rindu untuk berkongsi juadah..
Rindu untuk memberi mereka yang berpuasa makan..
Rindu untuk bantu sama menyiapkan makan..baik sahur atau berbuka..

Aku rindu..
Rindu untuk mengecapi pahala yang Allah berikan..
Rindu untuk merasai kehangatan semua itu..

Rinduku ini..
ya..rinduku ini perlu aku substitute dengan yang lain..
Agar aku tidak ketinggalan dalam mendapat rahmatNya..
Sukar untuk berubah!

Rinduku ini..
Dalam hati sudah tekad..
Tapi lidah kelu tak mahu bicara.
Ya...aku perlu cari subsitute..

Dan...
Aku rindu...

Rindu untuk biarkan mulutku tidak tertutup rapat sepanjang masa..
Ya Allah...

Aku & Ramadhan..

Lainnya aku rasakan..
kerna rinduku ini...

p/s : it is hard to be alone.. but Allah will accompany me right? and will make me happy all the time!

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law