Saturday, August 06, 2011

Aku & Hujan

Aku & Hujan..

Allah...
time hujan ni la sangat mencabar bagi diri saya yang bergelar seorang pelajar.
haha..

Adooiiiyyyaaiii
Mira.......

Aku & Hujan..

Setelah apa yang telah saya lalui, saya masih rasa saya tak cukup bagus dalam memberikan buah fikiran dan idea yang bernas untuk sesuatu perkara.
Sebab ape?
Haaaa..... meh saya beritahu kenapa saya lebih suka diam dalam sesuatu perbincangan..even part tu sebenarnya saya yang perlu handle..

Sebabnya..
saya tak faham konsep asal daripada awal.
Kalau perasanlah..itu pun kalau ada yang perasan,
time orang berdiskusi, saya akan diam dan termenung..
dalam saya termenung, saya sedang cuba bertanya pada diri sendiri, 

"kenapa la plak gitu.. eh..x faham la plak ni.. dulu kate macam ni.."

Kemudian..di tengah-tengah diskusi, 
saya akan potong line dan bertanya..
soalan saya sangatlah remeh dan boleh dikatakan x ada kaitan..
tapi selagi apa yang saya fikir x dijawab, sampai ke sudah saya tak akan faham,
dan terus diamkan diri.

Kemudian saya jadi silent listener..
Dan kembali termenung dan fikir balik..
Bila mana saya dapat tangkap apa yang dikatakan, baru saya bersuara..
Kalau tak..sampai ke sudah lah saya akan diam.
Haaa....

Aku & Hujan..

Lain halnya kalau sesuatu benda tu saya faham dari awal titik permulaan sesuatu perkara,
Saya rasa inshaAllah..kuranglah saya akan suruh orang jawab bagi pihak saya.

Hurm...
itu apa yang saya faham tentang diri saya ar..
baik buruknya saya tak tahu.

Hurm...

Malu sebenarnya....

hahahhaa..

xde kaitan...

Dan saya malas sebenarnya..

hahahahaha..

Dari segi leadership yang ada pada diri saya..
mungkin tak berapa nak memuaskan hati orang.
Instinct saya kuat sebenarnya, saya kekadang leh rasa apa yang orang sekeliling saya rasa.

So tengok air muka orang tu pun saya dah dapat baca seperkara dua..haha..
adddoooiiiyyyaaaiii

Kalau bagi something yang satu aliran dengan jiwa saya..haaaa..
inshaAllah..terserlah lah sikit.
Mungkin sebab sampai sekarang saya kurang nak pasti apa yang saya perlu lakukan..
so waktu presentation nanti saya cakap jek..hahaha..

Aku & Hujan...

Owh..bestnya tido waktu ni..
Kalau ikutkan nafsu tido ni, dah lama saya pejamkan mata.
Tapi disebabkan kerja masih tertangguh..kerna tahan sikit.

Untuk Sir Asrul..inshaAllah kitaorang wat semula assignment tu..
Dia tolong banyak dah..siap bagi software lagi..
Tapi still tak reti nak gune..haha..
nak kena wat depan dia kot..baru leh dapat jawapan terus..huahahaha...

p/s : Kelmarin punya kelmarin, kelmarin dan semalam.. hari ni rasa2 boleh lagi tak? 

2 comments:

Aizuddin said...

haha...
itu la sbb aku selalu dok tyer..
"faham tak?"
sbb mmg terserlah kebluran ko tu...
aku bkn knl ko satu dua hari mira...
tau sgt yg ada yg ko xfhm...

tyer je nnt...
ape persoalan ke ape ke...
xde hal...

..: nurish :.. said...

errkk..
haha..

yolah..
entahlah.. nape ssh dan bebal benor ak nk fhm bnd tu sbnrnye..padahal..ak tgk korang bncg..konsep cm simple..

xpe2..
perbaiki lg..huaahahaha

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law