Saturday, June 11, 2011

Kebaikan dalam keburukan...

Kebaikan dalam keburuan.

Hurm apa itu sebenarnya?
^_^

Pernah tak kita terfikir untuk melakukan sesuatu perkara, dan perkara itu adalah perkara yang baik pada asalnya, tetapi secara tidak langsung, kita tak sedar, kebaikan yang ada dalam perkara itu memberikan sedikit keburukan pada diri kita. 

Ada masanya kita tak sedar semua tu, yang merasai perubahannya adalah mereka yang ada di sekeliling kita. Susah benar mahu menolak sesuatu yang kita rasakan baik; bukan sahaja pada diri kita, tetapi baik juga pada mereka yang ada di sekeliling kita. Tapi pernah kita sedar, semua itu ada masanya racun dalam diri kita? Yang menyebabkan kita bukan diri kita yang dulu?

Kenapa kita rasa begitu??
Kenapa manusia perlu berubah?
Kenapa manusia perlu merasai kesusahan sesuatu perubahan?
Kenapa manusia sukar untuk mendapatkan dirinya yang semula?
Kenapa korang tak faham??

Huh....

Menysal?
Hipokrit?
Terbaik?

Huh...

Beberapa hari yang lepas, saya sedar satu hal lagi, sedangkan saya dah sedar lama dah.
Dan saya tak sangka impaknya besar, lebih2 lagi pada mereka yang ada di sekeliling saya.
Dan semestinya berikan kesan pada hati saya juga.

Saya seperti telah melangkah pada laluan yang salah sejak dulu lagi.
Sejak saya bergelar budak yang baik gitu~~~ hahaha..

Saya selalu ingat dan saya selalu kenang...
Saya selalu katakan pada diri yang saya memang telah ambil jalan yang salah.
Takdir.. takdir...
Semuanya adalah takdir..

Tapi permulaan takdir adalah terletak pada diri saya, kerna saya yang memilih semuanya..benar?
Hahaahaha..
Apalah yang saya mengarut malam2 ni.
Biarlah..saya nak mengarut pun..
Nak lepaskan beban di hati.
Nak luahkan apa yang terbuku.

Saya sedar dengan apa yang telah berlaku dalam diri saya.
Dan saya tak salahkan sapa2..
Saya salahkan diri saya yang tak pandai nak berubah.
Sehingga sekarang...

Oleh itu...
Saya mohon..tolong jangan dekati diri saya.
Saya benar tak pandai nak tolak.
Saya bukan seorang yang pandai untuk menolak dengan baik juga
menolak dengan cara yang tidak baik.

Saya tak pandai nak counter-back semula,
kerna ilmu yang saya miliki tidaklah tinggi mana,
oleh itu..
jangan bermain kata dengan saya.

Apa yang saya pandai..adalah bermain kata dalam hati saya,
Memerhati dengan mata saya,
dan ada kalanya saya sedikit hipokrit.
Oleh itu....
tolong jangan dekati saya.

Saya tak mahu lukakan hati mereka yang saya sayang,
tolong...
sebab saya dah tak lalu nak hadapi dah.
Saya dah bosan dengan taktik yang cuba diketengahkan.

Saya dah tak larat~~~

Uuuurrrrgggghhhh!!!!!

Memang merosakkan mood aku sungguh!

p/s : Aku wonder.. kalau ak tak kenal korang.. macam mana pula keadaannya... asyik2 benda yang sama je... smp bila nk berkelakuan begini? dah 3 tahun la wei... 3 tahun... aku bukannya rabun kuat sangat... 

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law