Tuesday, April 26, 2011

Orang itu..orang ini..

Bismillahirrahmanirrahim
***

Aiseh cik mira.. tukar baju blog lagi ke?
hahahaha..
ah'ah, tetiba teringin nak tukar baju blog ni, terasa cam tak best lak baju blog yang lama.
huhuhu..

So..my first entry for the new look of my lovely blog.

Alhamdulillah, hari ni saya masuk semula keje, walaupun dalam hati memberontak tak mahu pergi kerja dah. Ambil cuti ke Melaka benar-benar telah memulihkan semangat dan jiwa saya..cewah~~

Saya benar-benar enjoy dengan apa yang saya lalui sepanjang saya berada di Melaka.
Senyuman sinis yang diberikan oleh Ecah dan Aida selepas saya ke FIST Isnin ritu buatkan saya fikir, benar ke tindakan saya ni, tapi tak kisah..saya dah bagi dah. hahahaha!

Jalan-jalan seorang diri di MC buatkan saya kembali berfikir.
[Saya suka berfikir bila tengok gelagat orang lain] 
Ada dua tiga insan yang berjaya menarik perhatian saya dan menyebabkan saya memohon agar Allah permudahkan urusan mereka. Entah apa yang telah terjadi pada mereka sekarang.

Kekadang, kita tak sedar dengan apa yang kita lakukan. 
Kita susah nak kembali sedar dengan apa yang sepatutnya kita lakukan.
Life is to enjoy!
But beware.. enjoy too much will bring disaster in future.

Drama...politik..drama...politik...
saya sudah semakin menyampah dengan semua ni!
Kat mana-mana pasti ada sahaja drama..kemudian politik.. kemudian drama politik!
Apa sudah tiada benda lain yang nak buat ke? Sehingga merelakan diri untuk menjadi pelakon drama tersebut. Ada advantage ke segala drama yang diketengahkan?
Addooii~~~

Dengan saya-saya sekali dapat dosa free!
Dah bosan dah la.
Kenapa harus masuk campur hidup orang lain sedangkan hidup sendiri masih tidak terurus?
Kalau ye pun nak berlakon, berlakon lah dengan professional!

Memang kalau bekerja pasti akan lalui semua ini agaknya.
Kekadang tu sampai timbul rasa tak percaya pada orang lain.
Hurm....

Jangan kacau hidup orang lain, andai orang tersebut tak kacau hidup kamu!
Semoga Allah berikan kita semua sinar hidayahNya.

Hurm........
Cukuplah ek..
At least ringan sikit beban perasaan yang saya simpan bila saya tulis kat sini.

Simpanlah benda yang saya beri tu sebaiknya. Nak buang pun boleh.
Pepun.. saya ucapkan ribuan terima kasih atas tunjuk ajarmu.
Akan ku simpan semuanya.

p/s : dalam fikiran saya...saya dah nak habis dah intern.. itu juga salah satu yang buatkan saya gembira nak keje!! hahahha!!!!

3 comments:

LoVe_mE !Qa said...

Salam~

wahh..blog ni dpt baju baru lagik!
jeles2..
comel pulak tuu..
hehehe..
anyway, be strong my dear..


p/s: sorry, weekend hari tu tak sempat bertentang mata dgn cik mira..hihi, insya-Allah ada rezeki kita jumpe yek! ;)) miss u..

ntah said...

ne ad senyum sinis.."kesok ati" ak...waaaa...senyum sinis tu tuk org yg nk skitkn ati org len la..mne ad ak nk skitkn ati ko..:(

..: nurish :.. said...

kak iqa :
amacam baju baru nie? mahal oOoo..hahaha
tula~~ akak kena belanja saya nti~~haha

ecah :
xdela... ak x niat pun korang nk sakitkan hati ak.. bg aku.. senyum sinis korg lain.. sbb senyuman sinis korang la ak turut sama senyum malu..hahaha...
dan ak makin boleh terima kenyataan. mekasih pada senyuman korang..hahaha

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law