Thursday, April 28, 2011

Mode SPIDER~~

Hari ni mode saya adalah mode SPIDER.
Sebelum saya menyambung dan menyelesaikan pembacaan saya tentang tajuk FYP, saya mahu bongkarkan sikit minat mendalam saya sewaktu saya sekolah menengah.
Meh saya cerita sikit.. 
hehehe...


Haaa... kenal tak sape nie?
Pada kawan2 yang kenal saya sejak sekolah, depa akan faham benar dengan saya.
Saya dahulunya pernah meminati giler-giler mamat kat atas ni.
Sebab apa?
Ada dua sebab. Yang pertamanya..

Sebab bagi saya suara dia sedap! Unik! Lagu Relaku Pujuk yang meletup dulu buatkan saya gilerkan mamat ni. Tapi harus waspada, lirik lagu Relaku Pujuk tu kalau dihayati betul-betul, leh terpesong sikit..hahaha...
Even saya ni minat dia dan lagu-lagu dia, kita harus rasional. Ada masanya saya kurang suka juga dengan lirik lagu-lagu dia. 
Contoh :  dalam lagu Relaku Pujuk..ada satu part, bila chorus..
"Tiada lafaz yang lebih agung.. kalimah cintamu..yang ku tunggu-tunggu"

Dari pemerhatian saya, maaf ye Tam, hehe..
Even saya memang minat ko gila-gila.. yang salah tetap harus diperbetulkan..

"Tiada lafaz yang lebih agung..kalimah cintamu.."
Kalimah cinta siapa yang kamu tunggukan?
Bukankah kalimah yang teragung adalah KALIMAH ALLAH?
Pada yang taksub sangat sal cinta2 ni.. ini boleh pesongkan sikit.
Kerna bila kita nyanyi..kita seperti tanamkan dalam diri dan mengaku dengan lidah, kalimah cinta kekasih kita [pasangan kita] adalah yang kalimah yang teragung..
BAHAYA..BAHAYA...

Yang keduanya?
Yang keduanya hanya saya dan kakak-kakak dan adik saya sahaja yang tahu, dan itu tak akan saya reveal kan di sini.. ><

Saya punyalah minat kat Tam Spider ni, sehinggakan :

1. Saya gigih beli CD lagu dia.. yang die wat konsert kat Planet Hollywood tu pun saya beli. Ada lagi kat rumah. Selalu dengar time sekolah dulu, Bila balik sekolah, mandi+solat siap.. nak makan tu, pasti pasang kat TV..hahahha..

2. Saya gigih download semua lagu-lagu dia.. dah beli CD, download lagi tu..

3. Saya akan berasa sangat dengki bila mana ada artis2 perempuan cuba dekat2 dengan dia..hahaha.. lebiih-lebih lagi ELLA!!

4. Kalau perasan, email saya [tam_mirh].. adalah tam tu sebab TAM SPIDER. Yang mirh tu.. nama saya.hahahha.. 

5. Saya akan wat password saya RUSTAM MUS..... sempena nama Tam Spider. Tapi itu dulu, sekarang dah tak set dah password gune nama TAM SPIDER.

6. Selalu kongsi cerita dengan kawan2 sal kumpulan Spider. Dan pantang kalau ada yang cuba kutuk2 die.

7. Add akaun MYSPACE TAM SPIDER dan cuba komen sekerap yang boleh supaya dia reply semula..hahaha

Haaa... itu antara perkara BIASA yang dilakukan oleh mana-mana peminat. Hurm...
meh teruskan pembacaan~~

Ni plak antara lagu2 yang saya suka...
[tak semua lagu kumpulan ni saya suka tau!]
Sebenarnya... saya hafal semua lagu2 Spider. Hahahaha..

~ DUNIA BATINKU~

Giler ar...lagu nie memang saya suka. Tam nampak macho! haha

~ BUAT SANG PUTERI ~

~ MUNGKIHKAH TERJADI ~

~ CINTA DEWA DEWI ~

~ NAZRAKU ~

Dan lagu terbaru diaorang..

~ KITA SATU ~

Ha... ni antara yang saya betul2 minat lah. huhhu..
teruk kan?

Dan saya punyai satu panggilan [nama] disebabkan kumpulan Spider ni jugak.
Saya silap sebut je pun..
terus dapat nama FATIMAH pada diri saya.
Dan kalau nak tahu, nama ini masih lagi melekat dengan saya.
Setiap kali jumpa member2 lama...
Depa tak panggil MIRA.. tapi TIMAH!
Haahha.. Even call  saya pun..
" Boleh cakap dengan Timah? "

Cuba bayangkan apa reaksi family saya?
Hahaha..

Bila fikir balik...
Apalah saya ni.
Tak sangka saya punyai minat sebegini.

Andai minat ini, suka ini, perasaan ini untuk Islam, 
alangkah bagusnya!

Ini cerita dulu...
cerita saya bebudak dulu..
Sekarang tidak lagi,
sebab apa?

Sebabnya....


Dia dah kahwin lagi!!!!
Sedih3!!!!
Hahahaha..
Gurau2..

Ini cerita saya.
Cerita kalian pula?

Amacam?
Tak sangka saya punyai minat begini?
Manusia itu sentiasa berubah...

Dan akan sentiasa melakukan perubahan...
Semoga yang terbaik hendaknya.

Baiklah.. nak sambung baca ni..
Nanti tak sempat nak hantar summary kat lec.

Akhir kata, 
jaga diri, jaga hati.

p/s : Pernah juga dulu fikir nak cari suami cam Tam Spider. Apalah mira ~~~ Kalau niat nak cari cam calon2 Imam Muda tu ke, xpelah lagi.. ish2... Jangan ikut ya kawan2..~~~~

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law