Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Friday, April 22, 2011

Melaka


Alhamdulillah..
saya sudah berada di Melaka.

Amacam, macho tak mamat kat atas tu. 
Inilah keje part-time kalau mula berada di Melaka, iaitu menyelongkar semula cerita-cerita HOT artis Korea.
Selak nye selak, terbaca sal HEO YOUNG SAENG.
Mamat kat atas tu adalah Young Saeng oppa! 
Dia cedera ketika wat latihan baru-baru ni, so konsert solo dia terpaksa ditangguhkan.

Oleh sebab dia sangat macho, pinjam gambar dia wat wallpaper dekstop saya yang sebelum ini..


Sebenarnya maksud pada simbol di atas adalah..
I LOVE SHANGHAI.
Saya ada banyak version gambar seperti di atas.
Tapi dalam banyak-banyak, I choose this one, because..
keunikkannya telah menarik hati saya.

Hurm...

Kenapa saya di Melaka?
Hari ni, saya ada diskusi dengan DR ONG, 
Saya sangat rasa cuaknya!
Ini semua untuk FYP saya.

Tapi alhamdulillah, Allah permudahkan.
Sir cadangkan satu tajuk lain sebab dia tengok saya agak gagap2 dan takut saya tak boleh nak bawa tajuk yang saya nak tu. Dia cakap, tajuk tu memerlukan kekuatan MATH yang sangat tinggi. hahaha.. cam apa je ayat saya tu..haahaha..

Cadangan asalnya, andai saya tak dapat dengan sir ni, saya akan jumpa Sir Subar atau Madam Hiew. Tapi Sir Subar, saya tak yakin saya leh proceed atau tidak. hahaha..
Dengan gaya Dr Ong cakap tadi.. dia nak tolong saya pass kan borang FYP, saya rasa dia macam accept je..hehehe..
Baik giler. 
"I will send behalf on you"

Sebabnya dia tengok saya susah nak turun Melaka lagi disebabkan saya keje kat KL.
Xie xie ni. 

Semoga Allah permudahkan urusan sahabat baik saya Nadiah dan member baik saya Uddin.

Hari ni jugak saya jumpa Fauzi Nawawi!!!!!
hahaha.. xde kene mengena~~~~~
************************************************************
Cerpen Indie.

Tempoh hari..saya ada postkan saya nya cerpen.
Jarang lah saya nak publish cerpen saya sendiri. 
Tapi disebabkan saya join satu group yang wat cerpen indie ni, saya kena publish juga.

Cerpen yang lepas tu adalah cerpen pertama saya.
Firstly, angah lah yang bagitahu, saya punya excited tanya admin yang sebenarnya.
Then, he gave me a task.

Cerita yang dikarang perlu unik dan menarik.
Saya ni dah lah suka karang panjang-panjang, 
bila kena wat yang sedikit pendek, saya kurang mahir,
tapi belasah je.

So..jadlah cerpen seperti yang sebelum ni.
Nampak cam ntah apa-apa je, 
Ini hanya suka-suka.
Saja mengisi masa lapang dan minat saya dalam berkarya.

Thanks to Angah sebab promote.
Semoga saya rajin buat task yang diberikan dan semoga segalanya berjalan dengan lancarnya.


Hak..hak.. LEE JUN KI..
**********************************************************

Cerita tentang tempat kerja?
Kita update kemudian lah ye..hahaha
*malas mode*


Rasenya cukuplah kot.
Dah Maghrib nie.
huuhu..jom tunaikan solat..
nak ke kampus jap.. 

p/s : dh lama x gelak camni.. >< 


0 comments:

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design