Tuesday, March 08, 2011

Minggu 2 - Hari Keenam

Bismillah.

Alhamdulillah, dapat juga update blog ni. nak berkarat dah pun, dengan lama tak updatenye.
Dah masuk week 2 saya bekerja kat PETRONAS Carigali ni. 

Haa...
memang nak update from first week lagi, from the first day I came here.
Tapi disebabkan kekangan masa dan tidak punyai kemudahan internet, terpaksalah batalkan hasrat yang membuak tinggi tu.. cewaah..
Pastu bila dah lama nak update..then tangguh2.. kemalasan pula datang menjengah.. so.. solution nya.. tak perlu update..hahaha..

Hari ni 8 Mac 2011
Hari keenam saya wat internship kat sini.
Hari ni...apa jek yang saya wat?

Pagi-pagi lagi dah kene sambung kerja semalam. 
So..straight ke meja Kak Farah. Nanti lain entry saya kenalkan siapa Kak Farah..dan yang lain2.

Dapat laptop je.. sebab kat meja tak ada lagi komputer sendiri.
Meja pun baru semalam dapat. Haaa...
pepun.. alhamdulillah, dapat meja sendiri, tak perlu nak menumpang ke tempat orang lagi.

Berbalik pada task apa yang saya lakukan hari ni.
Key-in data menggunakan MS Word dan juga MS Excel.
Kat bahagian HR ni memang wajib guna Excel, dah ar saya ni lemah sikit..
nama je pelajar IT.. tapi pepun.. banyak belajar sebenarnya daripada staf2 kat sini.

Selesai wat key-in.. print semua, meneruskan misi bertanyakan kerja yang sepatutnya saya siapkan semalam...iaitu PRINT CV. Tak dapat nak siapkan semalam sebab Kak Farah minta saya siapkan Salary Proposal.. sampai kul 7 malam gak ar saya stay office. Kasihan Nadiah tunggu saya kat bawah dua jam hendaknya... maaf Nadiah.

Hari ni dapat print CV untuk dua jawatan..
PROCESS ENGINEER dan GEOLOGIST.
Setiap satunya berpuluh-puluh dan hampir ratus gak orang yang minta. Memang banyak kena print. 
Yang lainnya jawatan..saya akan siapkan esok..sebab tengok ramai yang gune printer..sampai hang printer tu..kasihan die.

Siap printing..cam biasa.. CV SCREENING.
Kaji details semua pemohon tapi bagi jawatan PROCESS ENGINEER je..sebab benda tu urgent.. nak disiapkan sebelum balik ni.
Terima kasih lah pada Alif sebab tolong.

Alhamdulillah..rasanya kerja untuk hari ni dah habis. Minta-mintalah apa yang dilakukan semuanya betul..tak sanggup dah nak stay lama2 kat office nie.. T_T

Project?
Hurm..tak berkesempatan nak search kat office.
Still dalam perancangan. dah dapat idea..tapi takut tak dapat nak teruskan sahaja.
Sebelum Jumaat ni kena bgtau Kak Farah apa yang saya nak buat.
Untuk bantu saya dalam report dan FYP terus.

Ok lah... tepat pukul 5... CV ni akan dihantar..
dan saya nak balik awal hari ni!
Dan saya rindukan JZ sangat2!!!

Bunga Raya Girls.. apa khabar dia??
Jaga diri kalian baik2..
bila dapat tahu rumah dipecah masuk.. cuak sangat.
Banyak barang saya yang hilang  

TABUNG. Duit yang saya kumpul dari Alpha. Tak sempat nk masuk dalam bank lagi.
CD/DVD saya. Apalah yang depa nak buat dngan semua tu.
CAMCORDER saya! Benda ni mmg mistake saya. Dah ingat nak bawak balik. Tapi saya tinggalkan jugak. Sayang sungguh, Dah ar saya beli gune duit peninggalan arwah mak. Dah dekat 4 tahun dah bende tu usianya. 

Benda nak jadi.. 
jadikan juga sebagai pengajaran.
Sentiasa berwaspada dengan setiap yang ada.

Ok la.. jumpa lagi..
Orang dah duk pandang2 dah saya duk online.
Saya gune Broadband ok.. bukan nya internet office..

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law