Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Sunday, October 31, 2010

Syamim Bakhtiar

Dah masuk minggu ketiga.
Pantas sungguh masa berlalu.

Semalam ada konsert nasyid kat MMU.
Luangkan masa sedikit pergi tengok.
Best gak ar. Sampai sekarang masih terngiang-ngiang mereka menyanyi kat atas pentas tu.
Bagi saya, mungkin muzik terlalu kuat, saya kurang dengar lirik yang ingin disampaikan.
Alhamdulillah setelah dua tiga kali dengar lagu2 mereka, saya semakin faham.
Pepun tahniah pada yang menganjurkannya.

Saya semakin pasif? 
Wow!! kenyataan yang amat menarik.. saya suka itu. Terima kasih kerna berikan status tu pada saya.
Pasif daripada segi apa ya? 
Involvement? Participation? The way Im thinking? or the way i organize my life?
Its ok.. pasif atau tidak, itu tetap diri saya. 
Andai pasif saya ini memburukkan keadaan sekeliling..tegur-teguri lah diri saya ini.

Erm...
Pepun, kat sini saya nak mohon sejuta kemaafan pada semua.
Ada masanya saya cakap ikut perasaan je.
Ada masanya penulisan saya berbaur asam pedas + belacan..
Ada masanya penulisan saya memang saya tujukan pada orang tertentu..

Saya memang manusia yang biasa. 
Punyai perasaan yang mana sering kali buatkan orang lain terasa hati.

Workey... 
x mo dah cakap sal bende ni...
Meh cakap sal Syamim.
Siapa ya Syamim?

Anak sedaraku yang nombor tiga!! Alhamdulillah..
Wajah Syamim menenangkan jiwa saya.
Setiap kali hati saya gundah gelana.. saya akan pandang Syamim.
Syukran ya Allah mengurniakan Syamim kepada kami.
Semoga menjadi anak yang soleh, Syamim.
Penyejuk mata dan penawar hati ibu ayah mu.
Begitu juga buatnya Syabil dan Syafia.
Amin.

Ye... saya akui.. kawan2 cakap saya kurang mesra dengan budak2, lebih2 lagi yg kecik2 tu, cam Syamim.
Mungkin saya kurang pandai nk handle mereka..
Tidak bermakna saya akan jd begitu dgn anak2 saya.
Terusik juga hati saya tiap kali digelar begitu..huhuhu.. sy x kisah pun.
Pepun.. saya terima kekurangan diri saya ini dan harapnya satu masa nanti..
saya mampu jadi ibu yang terbaik.. yang mampu melahirkan dan membesarkan anak-anak 
yang soleh dan solehah juge ^^,

p/s : nak tengok Syamim!! huhuhuhu ^__^

0 comments:

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design