Friday, October 29, 2010

Ini cerita saya

Saya benar tidak sedap hati ni.. bukan tak sedap badan ek.. tu dh len.
Sejak dua tiga hari ni, hati saya tidak senang langsung. 
Kalau sebelum ni, dapat kawal lagi ketidaksedapan hati ni..
Tapi semalam, rasa dia kuat sangat. Benar-benar merungsingkan fikiran saya,
sebab saya tak tahu apa sebenarnya yang hendak diberitakan pada saya.

Sem ni saya tak nampak sebarang kesenangan walau sedikit pun,http://www.emocutez.com
oleh itu saya kena usaha dengan lebih kuat berbanding sem-sem yang lepas. Dengan berbekalkan result sem lepas, saya kena lebih kuat dari fizikal dan mental. huhuhu..
Dan saya sememangnya memerlukan support family yg amat kuat, kerna mereka yang paling rapat dengan saya even pada zahirnya saya tidak begitu rapat. I have to start the move!

So, minggu depan..saya akan pulang ke Ipoh, ke sisi family. 
Kalau ikutkan jadual yang semakin padat, saya enggan pulang.
Tapi saya kena pulang, sebabnya ada perkara yang perlu saya jelaskan pada ibu dan abah.
Dan dalam perjuangan saya di bumi MMU, saya perlukan semangat mereka.

Dan kalau arwah ada, saya pun mahu katakan sesuatu padanya, namun biarlah kata-kata ini saya sematkan dalam hati saya, kerna arwah sentiasa hidup dalam hati saya. Darah yang mengalir dalam diri saya adalah darahnya juga. Sebahagiaan daripada dirinya ada dalam diri saya. Dengan itu, sudah cukup buatkan saya rasa complete even pada zahirnya...arwah tiada.

Sem depan saya dah praktikal!!
Tidak percaya sungguh! Saya sudah hampir melangkah ke alam pekerjaan.
Macam mana la nanti yek?? hehhee...http://www.emocutez.com

Mampukah saya menempuhinya?

Mr machine.. Mr tuto.. Mr saing.. Mr naruto.. Geng bunga raya...
kesemua mr yg dinyatakan di atas semuanya pembakar semangat saya.

Mr machine..
Saya sememangnya merindui semangat yang saya kobarkan sewaktu kelas mr machine. 
Sehingga saya tekad saya mahu menceburi bidang coding machine. Alhamdulillah saya gembira dengan result subjek tu.

Mr tuto..

 adalah pembakar semangat saya untuk 2 subjek yg memerlukan berfikir tahap kritikal. Even saya tahu saya akan tidur kalau dia ajar, tapi..sehingga ke hari ini..saya tidak pernah tidur. hehehe..

Mr saing... 
itulah pesaing utama saya sejak saya Beta. Sehingga ke hari ini, saya hanya berjaya kalahkan dia dalam satu subjek jek..yang lain..semuanya sipi2..

Mr naruto.. hahaha..
mr naruto ni byk juga bantu saya, sangat banyak membantu. Saya pernah sebut pada malam big heart yang dia byk support saya. oleh itu.. sebagai seorang kawan, terima kasih saya ucapkan...
satu sahaja mahu saya katakan pada mr naruto.. yakin pada diri kamu sendiri. kamu tahu sejauh mana kamu akan pergi, oleh itu coraklah hidup kamu sebaiknya.. ^^

Geng Bunga Raya...huahahahah..
Geng ni sebenarnya adalah diri saya juga. Merekalah paling-paling-paling banyak bantu saya. Waktu saya EMO, wkatu saya GILA-GILA.. merekalah yang selalu bersama saya, lebih-lebih si Nadiah. Sejak alpha lagi dia sudah bersama saya. Mulut je cakap..bosan ar dengan ko je.. tapi hati tidak.. malah bersyukur kerna Allah temukan kita berdua. Keduanya adalah Ecah. Dia ni pendiam jek..tapi dalam diam dia, dia adalah motivator saya.. tak kan saya lupakan segala nasihat dia. Last but not least.. Aida dan Wani. Korang mmg best ar! Alhamdulillah..Allah satukan kesefahaman kita berlima dalam satu rumah yang kecil ^^,

Berbalik pada soalan tadi.. 
Mampukah saya melaluinya???

InsyaAllah.. dengan adanya mereka semua di atas [especially my family].. saya mampu lakukan!
Even tak mencapai target, tapi saya tahu..saya telah lakukan yang terbaik.
Dan dengan adanya keyakinan terhadapNya. Lagilah saya yakin saya boleh lakukan.
TanpaNya yang memberikan saya semua ini, saya tidak akan ke mana-mana langsung..
I'm nothing!

Syukur...
Dan maaf saya pinta atas segala yang telah saya lakukan.
Doakan segalanya berjalan selancarnya..

p/s : Ini cerita saya.. saya memang suka mengarang panjang-panjang.....
Tolong jangan layan saya seperti saya ni adalah batu ataupun tunggul. Selagi saya hormati kalian.. minta tolong hormati saya juga sebelum saya hilang hormat. Once itu terjadi.. kalian akan lebih menyampah dengan diri saya ini. Selagi kita ada hati dan perasaan..tolong hargai nikmat itu sebelum ia hilang!!!


No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law