Friday, July 23, 2010

My heart

Tetibe nak menulis something. Let's recall back.
[Rekaan watak yg bermain di fikiran]
************************************************************************
2007
"Aku suka dia tu. Kalau ko suka dia, aku tak akan maafkan ko,"
Ingat lagi... time ak dapat tahu kawan baik ak sendiri menyukai orang yang aku suka, aku amat kecewa.
Dia juga memulakan step untuk memulakan persahabatan dengan lelaki itu.
Dan sehingga ke hari ini, ak menaruh perasaan tak suka pada lelaki berkenaan.
Ak amat sedih. Hati aku bagaikan disiat-siat tatkala mengetahuinya.

"Ak nak bagitahu ko satu perkara ni. Aku dengan Android dah jadi lebih dari kawan,"
Satu lagi perkara yang ak sudah jangka yang ia akan berlaku. Waduh!! Sekali lagi ak terkena dengan orang yang sama. Entahlah. Aku memang speechless time tu. Apa yang dia bajet untuk aku jawab?
Sedih diperlakukan sebegini.

"Dulu, dia kenal dengan aku dahulu, baru ko,"
Apakah? Perlukah khabarkan sebegitu?
Ak tekad beritahu pada hati aku. Itu menunjukkan yang ak tidak perlu meminati lelaki2 sebegitu.

"Andre..Ini Andre,"
Namun, apabila melibatkan Andre, ak jadi sedikit tertekan. Cukup! Jangan rampas Andre dari aku! Ini yang ak rasakan. Ini yang ak mahu dia ketahui. Susah payah aku rahsiakan hal Andre dari ko. Susah payah ak sorokkan dia dari ko. Tapi ko tahu jugak. Dan panggilan Andre hanya ak sahaja yang panggilnya. Cukup! Aku tak mahu ko rampas Andre!

Sudah banyak kali ak terkena dengan benda yang sama. Buatkan aku rasa takut nak share masalah aku, perihal ak dengan ko. Ak jadi fobia.. sehingga kini.

2010
"Malik tu kan...Malik tu..."
Kenapa dahulu, bila ak sebut soal Malik ko lain macam je? Macam tak nak layan je?
Tapi sekarang..ko seperti excited. Ko suka dia ke?
Ak tak kisah. Jujurnya ak tak kisah. Tapi ak pernah share something dengan ko sal Malik kan.
X pela..atas nama persahabatan ak buang perasaan tak baik ni. 
Lagipun.. ak tahu matlamat hidup aku.

Kerna kisah silam aku dahulu buatkan ak semakin takut nak berkongsi dengan kalian.
Setiap yang berlaku dalam hidup ak, ak takut nk khabarkan. Ak takut kalian akan tikam ak dari belakang meskipun ak tahu korang tak akan buat ak begitu. Maafkan ak. Ak terlalu banyak berfikir.

Sekarang....matlamat ak hanya pada hidup ak.
Dan ak masih menunggu khabar Andre.
Benar..sejak tahun 2006.. sehingga sekarang.. hampir 4 tahun ak masih menanti berita tentang dia.
Jika dulu ak katakan, ak akan lepaskan segala ingatan ak tentang dia.. tapi sekarang..
ak masih berharap dapat tahu tentang dia.
Biarlah orang nak anggap ak ni apa. Ak just mahu tahu berita tentang dia sahaja.

Dan benarkah...Aimi buat dia begitu? Kenapa?
Dan di mana Andre sekarang? Dia ok ke?
Dia liar ke? Macam mana study dia?
Ya.. mungkin ak bukan yang boleh menarik perhatian dia, tapi biarlah dia tahu
yang dia masih mempunyai kawan yang mengambil berat tentang diri dia.
Andre... semoga kita berjumpa ya nanti.
Kenapa sampai kena tendang daripada universiti? Kenapa?
Tak pela... ak akan tetap tunggu khabar dari ko.
Kat FB....Myspace...Friendster..
semua ak sudah try cari..tapi x jumpa.. namun ak yakin ko pasti ada akaun FB..
^^
************************************************************************
Wah...Tetiba terasa nak menulis tentang isi hati pula.
Tapi ini bukan isi hati saya ya. Dah lama dah duk dalam fikiran ni. 
So hari ni revealkan. InsyaAllah..terhasilnya satu lagi cerita berdasarkan isi hati di atas.
huhu.. Dah lama tak giat menulis cerita ni. Last cerita tajuknya Bicara Untukku dan merupakan cerita yang kesembilan yang telah saya karang.
Then.. upcoming ni watak die namanya Ruhis.. hehehe[ciplak nama blog yg lepas] tajuk cerita masih tak dapat lagi,dan masih tak siap lagi
 Lepas siap yang Ruhis tu baru sambung yang baru lak. ^^


Nanti leh kumpul banyak-banyak then bukukan..
Leh bagi anak2 baca.. huhuhu ^_^


Oh ya.. nota kecil buat Andre..

" Kepada Andre..
My hope is that..I'll hear a news from u.
Thats will be enough for me.
Thanks for being my competitor all this time.
Thank you so much.
Thank you.."


p/s : Semoga hajat mu telah tercapai dengan entry ni. 

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law