Wednesday, April 21, 2010

Day 1...Day 2


I'm counting my days...

DAY 1
[Selasa - 20 April 2010]

Little bit late.
Nasib baik masih ada tempat.
Cari port cantik punye.
Sambil2 tu jeling2 sekeliling kot2 ada member yang kenal.
Namun tiada.

Proceed with my plan.
Stay at lib until 12.30 pm
Cover the topics that I had planned before this.

Then, bawa diri ke PS. Perut sudah berbunyi minta diisi.
Keseorangan...
Alhamdulillah bertemu dengan Malliga dan Eby yang baru selesai kelas mereka.
So lepak dan sembang2 dengan mereka jap. hehehe...
Di samping menerima helaian-helaian duit seringgit daripada Kak Intan.. Mekasih ya.. ^_^

Selesai solat semua, naik lib semula..
pergghh... ramai giler orang. Konsentrasi pun mula terganggu..
nak menghafal memang x lepas ar.. jadi buat je latihan yang ringan-ringan
sambil2 layan hujan yang lebat membasahi bumi Melaka.

Alhamdulillah, tak lama sangat tunggu hujan reda.
Pulang dengan senang hati ^_^.

Pagi tu.. dapat berita kematian sahabat diploma kita Nurul Nadiah Syahida.
Saya memang tak kenal pun tapi kenalan Ayna.
Terkejut juga.
Sudah beberapa kali terima berita kematian insan yang hampir.
Mengajak juga untuk bermuhasabah diri.
Waktu kita pasti akan datang cuma tidak tahu bila nya aja.
Tertanya-tanya juga sudah bersediakah aku?
Hutang aku pada Allah telah sudah dilangsaikan ke?
Hutang ku pada manusia pula bagaimana?

Takziah diucapkan pada keluarga arwah.
Pada teman-teman rapat arwah, banyak bersabar dan sentiasa doakan untuk arwah.

Malamnye pula,
kami Bunga Raya Girls mengahadapi masalah untuk online.
Sabar~~
Itu tarbiyah hebat untuk diri.
Menahan keinginan diri untuk berada dalam dunia maya.
Dengan penuh harapan agar esoknya kami boleh online seperti biasa.

*********************************************************************************

DAY 2
[21 April 2010]

Alhamdulillah, hari ni sedikit awal.
Port pun tukar.
Oleh kerna saya suka lihat orang lalu-lalang,
lebih-lebih lagi kalau nak menghafal,
saya cari port yang sememangnya saya leh tengok orang dan orang leh tengok saya direct nye.

Tapi insyaAllah next time saya tak mahu dah duduk kat port tu.
Sebab apa? biar saya je yang tahu.

"Come ar mira. Upstairs"

Saya geleng sambil tersenyum.
Bukan sombong, tapi memang itu stail saya.
Saya kurang gemar study ramai-ramai, lebih2 lagi 3rd floor tu
antara tempat yang bising kt lib tu.
Fokus saya akan cepat terganggu andai ikut serta.

Saya lebih suka sendirian.
Bagi saya bila saya sendirian, saya lebih tenang.

Hari ni saya pulang lebih awal.
Tertanya-tanya juga keadaan internet kat rumah.
Masih tidak dapat online.

Erm....
Sabar~~~
dan terus bersabar sehingga terlelap seketika.

Terima kasih pada Bunga Raya Girls yang lain.
Suka sangat sembang dengan kalian.
Kongsi cerita dengan kalian.
Lain kali kita buat novel pula ya.

Nadiah dah pulang ke Melaka!!
Selamat pulang Nadiah!
Bunga Raya dah cukup korum dah! Yeay!!!

Setelah apa yang saya lalui hari ni,
buatkan saya semakin kerap berfikir.
Dan hasil pemikiran saya adalah seperti apa yang kalian dapat tengok di blog ini.
Apa yang telah saya lakukan di sini,
dan apa yang telah saya lakukan di FB.

Itu hasilnya.
Dan insyaAllah saya akan tetap stick dengan keputusan ni.
Sungguh saya semakin tidak peduli.
^_^

Ok,
nak rehat.
Esok ada kelas
dan ada presentation.
Doakan kami ya.

Akhir kalam,
jaga diri, jaga hati.

p/s : pastikan apa yang kita bincangkan menjadi kenyataan ya bunga raya. Daku menanti hadiah itu daripada kalian semua time tu...hehehe

No comments:

© ~ cahayanurish ~ | Blogger Template by Enny Law