Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Friday, October 30, 2009

Benar?

Alhamdulillah..
I'm home now..
hohohoh

Entah mengapa saya buat keputusan untuk pulang ke rumah minggu ni.
Khabarnya orang Cyber akan ke Melaka.
Sayang, tak dapat nak join kalian. Maaf.. T_T
Hope korang enjoy kat sane.
Jaga my mr Tony and mr Lappy baik-baik.
Jangan buli mereka tau!

Kali ni..
saya pulang untuk buat sesuatu.
Esok....
agenda saya nak ke sekolah. Rindu memanggil-manggil saya untuk ke sana.
Entah apa yang buat saya kepingin benar mahu ke sana.
InsyaAllah.. harapnya dapat singgah ke sekolah sekejap.

Tadi.. waktu kat Pudu, saya ditahan oleh seorang abang Endon hensem.
Bagi simcard free.. Taktik saya yang biasa saya guna time kene tahan tak berjaya.
Dapat juga dia tahan saya.. Ceh!!!! Geram sungguh. Dah lah waktu tu nak tunggu bas balik.
Pergilah juga..
Simcard Postpaid 3G [ 1 + 5 nye plan ] diberikan secara percuma untuk cuba-cuba lu..
Ada main dan supp..
Saya nye main.. saya leh tambah 5 supp untuk tepon dan sms secara percuma..
cuma kene bayar seminggu RM5 dan ianya postpaid.
Saya pun duk fikir.. postpaid? byk lak nmbor ak nie hah..
So.. cdgnye.. saya nak batalkan je nmbor tu..
Abang Endon nie la hai.........
Nombor tu start 018-................
^_^

Dalam bas, saya terkenangkan Dahlia 6.
Apa khabar mereka?
Paip bocor ok?
Elektrik dah ada balik ke?
Nasib baik Nadiah hantar mesej, sempat bertanya keadaan di rumah tu.
Kemudian, saya teringatkan apa yg berlaku tengah hari tadi sementara menyiapkan The Raise.
Apa yang didengari membuatkan saya rasa termangu..terkaku.. dan sedih.
Satu persatu datang meragut emosi saya. Hanya senyuman yang mampu saya lemparkan tatkala cuba memberi pandangan. Apa yang boleh saya lakukan???
Namun, pengalaman dan apa yg saya rasakan, saya cuba berkongsi pada orang tersebut.
Biarlah dia mempunyai kondisi yang baik.. kondisi saya?
InsyaAllah, Allah temukan yang baik juga.

Benar tekad di hati, namun, tidak sampai hati.
Masih ada tanggungjawab.. meskipun tidak pasti.

Entahlah..
saya pun buntu.
Sebab tu saya nak ke sekolah.
Saya teringatkan sesuatu di sana.
Saya benar-benar buntu.

Apa ni mira?
Orang lain lagi susah dari ko.
Yang ni perkara kecil je pun.
Tengoklah orang lain, ok je..
ko je yang lebih-lebih.
Mungkin ini pernah terlintas oleh siapa-siapa je.
Namun, jujur saya katakan.
Medan saya adalah penulisan.
Saya menulis untuk meluahkan.
Itu adalah saya sejak dulu.
Saya lebih lega andai saya menulis.
Dan saya akui, ada lagi yang lebih susah dari saya,
namun, ini adalah diri saya...
memang saya begini.
Allah tak akan uji seseorang jika ujian itu tidak mampu untuk dirinya tanggung.
Saya mampu untuk menempuhnya. InsyaAllah.

Saya tahu teman-teman yang lain mempunyai kondisi yang hampir sama..
Bersabarlah, dan sama-sama kita tempuhinya.
Dengan adanya kalian, diri ini turut sama terasa disuntik semangat.
Melihat kalian gembira, turut sama buat diri ini gembira. Namun dalam hati siapa tahu kan..
Tak apalah..
kita bangkit sama-sama..
mungkin susah.. kita cuba.
Diri ini mengharapkan kalian teruskan apa yang kalian perlu teruskan.
Semoga ukhwah kita kekal hendaknya. ^_^
Jujur, aku sayang kalian semua.
Kerna kalian juga sebahagian dalam hidup diriku ini.

Apa pun...
step by step perlu dilakukan..
hehehe..
yoyo oOo je kan..
InsyaAllah...

Erm.. dah lewat dah.. [padahal baru kul 10 lebih]
Nak rehat..
Nak makan...
Nak tido..
^_^

p/s :
Ya Allah....

Cah... aku dah buntu dah Cah.. apa ak nk wat Cah.. ak tul2 xtau nak wat ape dah Cah.. tolong doakan aku... agar aku diberi kekuatan.. agar kita semua diberikan kekuatan.
Cah... ak x tau nak wat ape dah..


7 comments:

aishah said...

kehadapan saudari Nur amirah ishak..apa khabar....(cewah..mentang2 ko kate rindu zman skolah..ak pon rindu tetiba lak...trus apply cr nk buat surat xformal)

fuh mira...take its easy k...jgn pkir mslh ko tu brt...juz pkir...kalu ko lalui dgn tenang dan yakin...InsyaAllah menda tue langsung xberat....amik yg positive..ak tau xmudah...tp ak ckap sbb ak lalui skarang...ko nk tumpahkan airmata skali pon...menangislah kalu tue yg dpt redakan hati ko..pastu...rasionalkan diri ko...Allah xuji kita dengn jalan yang buntu...keyakinan yang ko kena pasakkan...cuba ko analisis blik dr dlu...ko pernah diuji lebih dasyat dengn kasih sayang ibu bapa ko...tp ko dapt hadapi nie dengan masa...bg ak...khilangn mak dan dapt th berita yg mnyakitkan hati pada masa yg sama lg hebat dr ape yg ko hadapi skang....tp ko dh hadapi dgn tabah...xkn ko nk jdkn masalh skang sbgai satu batu penghalang buat ko....

pandang jauh mira...jgn pandang perkara yg ko hadapi tue terlalu besar....permudahkannye...kita xd uji tuk jadi lemah...tp diuji untuk menjadi matang...come on...ko br pelajar....br di alam belajar....xkan dh give up semudah tue....kaji blik masalah ko...ape yg nk dismpaikan melalui ujian tu..selain Dia nk bg amaran dan peringatan...bg ak..ape yg dihadapi skang...buat ak lbih berfikir dan berusaha lbih...

huhuhu...fikir2kan mira...jgn mgalah sebelum ko usaha dn tawakal...let gone b bygone...fikirkan yg ko akn hadapi dia dngn tenang serta redha sbb ko takkan boleh lari dr tue seme...kami ad kat sisi ko tuk support k...be strong my fren...

skadr luahn dr seorng sahabat...^_^

..: nurish :.. said...

thx ecah..
ak suke dgr ko bg nasihat kt ak..
sejak alpha lg...
hohoho..
insyaAllah cah..

^_^

aishah said...

haish bdk nie...ak xsuh ko ske...
ak suh ko bfikir....

Aizuddin said...

wahh...pjg lebar nasihat dia....

bagus2....let gone be bygone..

aku suka dgr ayat tu....

..: nurish :.. said...

sbb tu ak ckp ak suke dgr die bg nsht kt ak..

^_^

Aizuddin said...

kalu nasihat pun sedap di dengar...

aku xleh bayang kalu ecah membebel..

sedap ke didgr...??

..: nurish :.. said...

hahaha..
ech tu x kuat bebel..
so kurang dgr sedap ke tak..

ce tnye die sape kuat bebel dlm umh tu.. hahha

tp klu ech bebel.. pperrgghh..
mmg gempak dahlia 6 tu...
sume pakat2 terkejut..

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design