Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Tuesday, June 16, 2009

Jendela dibuka

Alhamdulillah, syukur kepada Allah, memberikan kesempatan pada diri ini untuk terus bernafas dan terus berada di medan perjuangan ini.

Lama sungguh rasanya tak menjengah. Kekangan masa dan ketiadaan internet sedikit sebanyak menghalang niat untuk terus berada di meja laptop. ^_^

Alhamdulillah, baru selesai daftar subjek. Banyak ujiannya. Inilah namanya pengalaman. Terima kasih buat kakitangan FIST yang membantu. Alhamdulillah, syukur kepada Allah yang memudahkan segala urusan saya dan teman-teman.

Fisrt day, dah mula belajar. Memang ekspress, tapi mungkin dah kebiasaan dengan keadaan sedemikian sewaktu Alpha.

Pantas sungguh masa berlalu. Sedar tak sedar saya sudah masuk Degree. Semacam semalam je baru Alpha. Masih rasa macam budak-budak sahaja. Tak matang barangkali. Yang pastinya cabaran yang bakal ditempuh tidak sama dengan apa yang telah saya lalui dahulu..
Setiap kita berlainan ujiannya..^_^.. perlu kuat. Itulah yang saya cuba tanamkan dalam diri. Saya mahu kuat..agar saya tak akan diperlemahkan.

Buku yang lepas telah dikunci, dan harapnya saya dapat pegang kunci tersebut sebaiknya. Saya tak mahu buka semula, dan saya tak mahu buang kunci tu..kerna sedikit sebanyak apabila melihat kunci tersebut, saya sedar, banyak yang telah saya lalui selama ini. Pahit, manis, semuanya warna-warni.

Apa yang saya dapat pelajari sepanjang saya cuti nie.. hargai insan di sekitar anda. Terimalah dirinya sebagaimana dia menerima kita. Kepada keluarga saya, kenangan di Nilai...kenangan menghantar saya ke Melaka...selama 3 hari..buatkan saya rasa dihargai..meskipun cuti hanya 2 minggu..saya rasa inilah cuti yang sebenar-benarnya cuti.

Kepada teman-teman..lebih-lebih yang satu rumah di Taman Dahlia..terima kasih.. berada di rumah tu buat saya rasa berada di Ipoh.. sedap ek kita masak-masak! huhu...

Kepada teman-teman di Cyberjaya.. bagaimana kalian di sana? Pastikan komen di entry ni ada kalian.. AIN, 'ADILAH, FAAIN.

Semoga apa sahaja yang dilalui dipermudahkanNya..

p/s : Aida meminta namanya dimasukkan dalam entry ni. Aida!!! Aida!!! huhu~~

~nurafaz~

18 comments:

ainxplod said...

salam..
YES!!!!!!!!!!
akhirnyer menjd org 1st comment kat cnie..
hehe...
rindu same mlk..
(bkn tuan blog nie la)...
hhhaa...
rindu pak cik burger ixora...
rindu ayam mak cik shima...
wuuwwaahhhhh!!
alhamdullilah...
kami kat cnie okeyla...
tp yg tak best setiap ari kene bngun pg...
heheh...
k doakn kami kat cnie...
bljr rerajin ye KAK MIRA!!!

..: nurish :.. said...

wah3..
tercapai juga hajatnya ya ain..
eleh..ckp je la rindu kami2 ni..
segan2 lak..
la..selama ni bgun tengah hari ke??
ooppss...bocor rahsia ain..

Baik KAK AIN!!

zinnirah_aljannah said...

assalamu'alaikum~

selamat menjadi pelajar Degree.
semoga dipermudahkan segala urusan.
semoga success selalu.

:)

..: nurish :.. said...

syukran kak

selamat menjalani alam praktikal..
nti duit elaun leh la belanja adik2 akak kan??

~~^_^~~

aina said...

salam.. wah mira g nilai xsinggah umah akak pn..
:(
nape xsinggah aritu??
anywhere, slmt maju jaya sis..

~kak zainab~

nafisa said...

Salam..
Okasan!alhamdulillah smua okey kat cnie..
Rindu la ayam mkck shima,burger ixora n kedai fotostat pkck..
Onni chan smua sehat ke kt sane??

Pasni kene pggl kak mira,kak ecah n kak nadia kan!!
Wah,korang smua dh bsr ek..Hehe..

Bler nak lawat kteorg??
Kteorg sentiasa menanti kedatangan
anda di sini..^_^..

Kem salam kt smua org melaka..

Salam dr perantauan yg xbrape jauh..

..: nurish :.. said...

dila :
alhamdulillah..
kesemuanya sehat2..
asyik2 supper yg berat2 je..
xtaula..
makin comel kami2 nie..
huhu~~

huhu...
kami2 ni awek muda la kan?? ^_^
insyaAllah..doakanlah kami sampai ke sana..
buat masa sekarang belum lagilah..
diri masih belum terurus ngn keadaan sekeliling la. Once dh stabil..insyaAllah.
jaga diri ek.. cukupkan makan kat sane ^_^

KAK ZAINAB!!!
Wah, rindunya!! huhu..
bukan xnk singgah.. abah dah nk sggah..tp singgah kami tu ade tujuan..huhu ~~^_^~~
petang bertolak tu ade hal pula, terpaksa batalkan niat nk singgah.
Once kami singgah..lain niatnya kak..hehe..
misteri kedatangan kami ke rumah akak nie..
huhu~~~
ooppss...

akak nk ke dubai ke nti? ngn ateh ke?

.: F@!n :. said...

salam...
alamak cam aku org last jer ni???uhuhuhu....laju btul c ain tu...kmi kat sihat sihat2 ain pun dah tambh berat badan...katanye la...(eh ain ada ker ko gtau??? ) hahah...kat sini ok r ain byk bantu aku...org kat sana ok tak???pg2 mest korg joging kan???yer kna kejar anjing...( melihat pgalaman kak wani ) hhihihi....kat sini a bit bore ckit...duk kat bilik tdo n stdy jer ...rindu kt mmmber aku yg ada kt melaka tu...inyllah ada rezeki t balik r aku kat melaka t ..dalam masa terdekat ni...


kim salam kat sume org rumah ko ek...abg fain kim salam ...hahaha

..: nurish :.. said...

wah3..
dgr kate ko buli ain..
oOo...ni keje ko ek? mentang2 kami2 ni xde nk backup ain.
wah3..
cam minta je kami2 ni kene kejar anjing..ko nie..
alhamdulillah, hingga ke hari ni, bersua dan bertentang mata dengan anjing tu adelah...
bore? jln2 ar kt kmpus..kn besar..leh mahirkn diri ngn keadaan sekeliling..

dtgla..^_^...
insyaAllah aku smpkan..

ainxplod said...

salam...
nie yg aku geram ngan si fain nie...
sesedap je ckp ngata aku..
pd hal dier lg ar...

fain lg ar...
setiap faculty dier g mesti singgah food court..

g FOM MAKAN...
g FCM MAKAN...
g Cafeteria Tau makan...
mane lg???

haaa... lupe g HB3 pun mkn gak...
lg dahsyat...

takpe ar.. ko mkn ar puas2...
pasnie ko dh g mlk blik...
tulah mira..

kitaorg mmg slalu kene buli...
nasib baik fain 2 dh nak g mlk blik...
aman idup kami kat cyber nie...

tp kesian lah korg yg mlk nie...
heheh...

.: F@!n :. said...

mana ada buli 'kak mira' juz minta tlg jer ...ooo ain ni kuat mgadu...ain skng dah lupa kat melaka...mna ingt melaka dah...dah duk tmpt cnggih kata kan..

..: nurish :.. said...

tu la..

aku fhm ain..
faain mmg suke buli org..
nk dh blik melaka..
jgn lupe bwk something..
yg blh dimkan ke..
ko kn org penang..
bwk ar jeruk ke..
kan ain??!!

aina said...

hye.. la, singgah je.. haha..
tp kne call dlu la, takut tlebih tkejut lak nnt klau dh misteri sgt..

ikut ateh? erm, cdgnye cmtu la klau ade peluang..
tp ble dh selesai sume nye la..
xgitu??

;)

..: nurish :.. said...

huhu..
tu la..
hehe..
insyaAllah..
sampai juga kami ke sana nanti..

tul tu..
selesai semuanya..
apa yg selesai?? hehe...

aina said...

hehe.. ape2 je yg perlu dselesaikn.. ;)

..: nurish :.. said...

huhu..
yep..
hehe..

akak..saya kt melaka lagi..
huhu..

aina said...

mira ade ym, skype or gtalk??
slalu online x?
mudah nnt klau nk bsembang..

ym akak: ainazuas
gtalk: ainazuas
skype: miss_aina

klau ade fb add skali ek..
ainazuas@yahoo.com

erm, next week akak dh blk perlis blk dh..

..: nurish :.. said...

huhu~~
nanti sy add akak..
jgn risau..huhu~~

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design