Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Saturday, February 28, 2009

Akhirnya...

Semalam saya ke KL ada kerja sedikit. Alhamdulillah setelah dirunding, dapatlah kereta yang saya nak. Al-maklumlah, saya ni demand sikit.

Banyak sungguh rintangan dan dugaan sepanjang perjalanan. Kami terpaksa mengambil jalan jauh atau dalam kata lain kami tersesat..haha..

Tengoklah sapa co-pilot kami, kasihan dia. Saya yang pandu, dia yang dipersalahkan. Tapi ok gak tu, saya hanya mengikut arahan..haha..maaf ya co-pilot.

Memang mencabar kesabaran saya sepanjang saya bergelar pemandu semalam. Kira mencabar la task saya kali ini. Mari kita tengok kes2 yang telah terjadi sepanjang saya bergelar seorang driver... jeng-jeng-jeng....

Kes pertama :
Saya beberapa kali telah mengambil 'kona' maut. Ini disebabkan oleh kejahilan saya tentang jalan raya di KL.

Kes kedua :
Saya berhenti di atas petak kuning..sedangkan tak boleh berhenti kat situ. Ini disebabkan oleh kegagalan saya untuk meramal lampu isyarat di hadapan dengan kereta yang langsung tak bergerak meskipun dah hijau. Waktu tu memang gempak la..macam nak buat drama langgar lari pula.

Kes ketiga:
Saya berjaya masuk line dengan penuh 'berhati-hati' sampaikan saya dapat rasakan polis kat belakang duk tengok je. Saya takut kena saman sebenarnya.. saya masih "P". Ini disebabkan oleh sifat panik saya apabila sesat.

Kes keempat:
Saya asyik salah masuk lorong..lorong keluar saya gi masuk. Ini disebabkan saya tak sabar nak balik melaka dah.

Kes kelima :
Ini KES BESAR. Saya hampir melanggar seorang penunggang motosikal. Hampir dan nyaris kena dia. Allah sayangkan dia, nyawanya masih panjang. Ini benar-benar menakutkan saya. Semua ini disebabkan saya yang tak pandai nak buat keputusan nak masuk line mana.

Kes keenam :
Saya hampir dilanggar dan melanggar kereta lain. haha..ini pula sebab saya salah masuk line la..

Lihatlah berapa banyak kes yang berjaya direkodkan oleh diri ini. Maaf semua. Saya tahu, lepas ni mesti tak nak naik dengan saya dah. haha..cuba kalian bandingkan saya dengan abang fadhil..siapa lagi hebat..haha...gurau je..jangan marah abg fadhil..^_^

Selesai semua kes. Sekarang masuk pula saat dan ketikanya sampai ke destinasi. Hanya Allah sahaja yang tahu betapa seronoknya selamat sampai. tapi sedihnya, dalam kawasan tu pun saya leh sesat. haha.

UIA...Universiti Islam Antarabangsa..itulah dia tempatnya. Saat saya masuk, tak tergambar riangnya di hati. Sebelum ni, saya dapat tawaran ke UIA, tapi kat Nilai. Memang matlamat saya sewaktu SPM dulu nak pergi ke UIA. Arwah mak pun nak salah seorang anaknya ke sana. Tapi Allah telah memberikan saya laluan yang lebih baik. Mungkin UIA bukan tempat saya.

Saat saya berjalan di bumi UIA, rasa seronok + bangga menyelubungi diri. Mesti pelik kan, kenapa nak rasa begitu?? Saya bangga. Meskipun saya tak belajar di UIA, saya berjaya jejakkan kaki ke sana..haha..poyo je.

"Mak, mira dah de kat UIA" itu yang saya katakan dalam hati kecil ini. Harapan arwah mak nak tengok anaknya belajar di UIA, tak kesampaian, oleh itu dengan menjejakkan kaki pun saya rasa hajat itu telah tercapai. Sayangnya, saya tak sempat nak tangkap gambar. Tapi tak pe, kerna saya yakin, saya akan ke sana bila-bila masa sahaja.hehe...

Itulah dia, selesai urusan di UIA, tibalah masanya untuk pulang ke Melaka. Itu pun kami mengambil jalan jauh. Penat tau. Jalan dekat saya tinggalkan..ambillah jalan jauh. Tak kisahlah, asalkan saya selamat sampai, sebabnya, saya membawa tiga orang sahabat bersama saya. Mereka di bawah saya. Sedikit saya melakukan kesalahan, mereka mangsanya.

Dan kini, saya mengimbau kembali saat di UIA. InsyaAllah, saya akan ke sana lagi. dan saya mahu ke sana. Erm,..sambung belajar kat sanalah!!! ^_^

Agenda hari ini...promote MPBP kat Melaka Sentral..saya shif petang. Ayuh!!! mari ke Melaka Sentral. Jemput ke booth kami. Meriahkan program kami.. Saudara kita sedang menunggu kita di GAZA.....

p/s : Kak Wani, Wan Apih, Ain..maaf ek sepanjang perjalanan semalam. Apa pun korang memang best. Tapi lain kali tak nak naik dengan korang dah..haha..

2 comments:

aida zazren said...

salam...
jalan jauh yek...:^ ^ Y
x pe...jnji slamat walopon jauh pejlnn...

..: nurish :.. said...

wsalam...

hehe

jauh aida...sangat jauh...terlalu jauh...dh rase nak pergi terengganu dah...

jauh aida........jauh.......

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design