Followers

_Nur Amirah Ishak_

My photo
đź’«Juru bekamđź’«Penulis & penterjemahđź’«Perunding Takaful Ikhlas Berhad & Shaklee đź’«Kaki Travel (◕‿◕✿)

Sunday, November 02, 2008

Menanti Hari

Lagi beberapa hari je saya akan berangkat ke Melaka semula. Terpaksa berangkat awallah...de internal prob..tak pe lah, asalkan jangan tak balik langsung udah... :p

Cuti 3 minggu ni pada mulanya terasa lama dan akan dirasai dengan kebosanan, tapi dah dekat-dekat nak habis ni, terasa sekejap je, dan terasa macam tak buat apa-apa je. Tapi alhamdulillah, seminggu ni terisi juga dengan jalan-jalannya, baca bukunya dan macam-macam lagi.

Baru-baru ni, saya berjaya mengasah skill yang sudah hampir 5 bulan saya tinggalkan... iaitu DRIVING

Saya drive my sister's car...NAZA.. oklah tu.. na
sib baik saya tak lupa camna nak mandu.. jalan jauh jugalah hari tu..siap hantar kakak saya pergi stesen bas lagi. Best2...
Bawa kereta ni seronok sebenarnya..cuma bila kat atas jalan raya bersama pemandu lain..ada kalanya menimbulkan perasaan yang kura
ng enak!! Yalah, lain orang, lain sikapnya...erm.....

Tapi apa pun..I had fun..and my dream is...I w
ant to drive this car... not even drive, but to own it..erm...bilalah masanya ek... ^_^

Inilah buah hati saya...memang saya terlalu idam-idamkan kereta ni. Dapat sewa pun jadilah... Tapi buat masa sekarang, hanya mampu untuk melihat dari jarak dekat dan jauh... Comel sungguh SWIFT ni kan...gerammmnyyee!!!!!

Habis cit
e DRIVE..

Sepanjang cuti ni juga..saya berjaya habis baca beberapa buah buku yang selama ini hanya menjadi koleksi saya sahaja. Saya ni suka beli buku, tapi terlalu RAJIN nak baca...so, kumpul je la...

First buku.. HADIAH BUAT MUSLIMAH karya Ustazah Siti NorBahyah. Buku tentang fiqh Wanita. Sangat berguna buku tu. Cover page pun cantik sanagt!!!!

Second buku...CHARLIE BONE AND BLUE B
OA. Kisah fiksyen. Macam Harry Potter la. Cerita sal Charlie yang ada kuasa dan sedara-mara dia pun sama. Macam mana dia selesaikan msalah dia dengan kawan-kawan dia..Saya suka sangat buku macam ni. Setiap kali baca..ia buatkan saya turut ada dalam buku tu..WAH!!! Buku Harry Potter pun best!! Best!!

Ni buku siri yang ketiga. Siri pertama, kedua.. dah tak ada (buku pinjam kat library sekolah adik). Buku ni ada 5 siri.

Third buku...ISLAM PILIHANKU. Buku ni mengumpulkan kisah mereka yang baru memeluk agama Islam. Bagaimana suka duka mereka sebelum dan selepas memeluk agama suci ini. Bila saya baca, seolah-olah mereka ni lebih memahami dan lebih menghargai nikmat Islam ni berbanding dengan mereka yang telah bergelar Islam sejak dilahirkan. Saya pun terasa sangat-sangat, betapa jahilnya saya ni tentang agama saya sendiri.

Fourth buku....MEMBINA IMAGINASI CEMERLANG oleh Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj. Buku motivasi. Ada kalanya kita kena motivate diri kita ni. Such a nice book.

Dan aktiviti saya yang terakhir..alhamdulillah, saya berjaya siapkan cerpen pendek saya yang bertajuk SYAUQAH. Simple story. Erm.. perancangan saya selepas ni, saya akan cuba siapkan satu lagi cerpen.. tapi hanya tatapan diri saya sahaja..hehehe....

Banyak lagi yang saya nak buat ni...hope sempat saya lakukan sebelum pulang. Tak sabar pula nak tunggu sem baru ni!!

Oh ya... Rabu ni insyaallah, saya akan keluar dengan kawan-kawan.. nak join?? hehehe...

(Kuar nanti naik keta ni kot...hehehe)..




7 comments:

Syazwani Aimi Bt Sabri said...

Amboi...

Semangat benor cik adik kita nie..

Bagus-bagus..Dgn keazaman yg ada dpt menambahkan lagi semangat buka sem nie..

huisk..

bukan main lagik dia punya buah hati dia..rupa2nya keta SWIFT...

Nanti kalo dah beli jgn lupa plak bawak akak bersiar-siar kat Perak nanti na.... =]

Syazwani Aimi Bt Sabri said...

Amboi...Akak ingat kamu xdaq buah hati..rupa-rupanya ada...

Cayalah..InsyaAllah..mesti Mira dpt punya merasai dan memiliki buah hati kamu tuh...

Ye la kan?Cuti dah nak bih..nasib baek short sem..kalo long xtau la kan??? hehehe *_*

Nanti kuar hati2 na...

..: nurish :.. said...

hehehe...

insyaallah..leh je..tapi mira charge la ek...hahaha..wat duit..ganti lek sebab beli keta..*_*

Tu la..short sem pun..rasenyer bgaikan agak padat...erm...

sama-sama kita doakan agar mira dapat beli n sama kita dpt kecapi kejayaan..

p/s: klu rumet saya tgk keta nie..n posting nie..sure berangin die..hahaha.. inilah impianku..

Syazwani Aimi Bt Sabri said...

Hahaha =D

InsyaAllah mira dpt memiliki suatu hari nanti...

Sabar dan berusaha...

huisk...awat rumate nak berangin?
buah hati dia jugak kah?

rumetmu::rumetku jua said...

uhuk3...

terasa cam de org sebot2 sal aku..

huhu..

impian ko...

insyallah tercapai...

disertai...usehe+doa+tawakal=SWIFT...

eheh..

aku pon kene charge jgk ker?!

eheh...

rumetmu::rumetku jua said...

jln2...

nk...nk ikot...!!

..: nurish :.. said...

kak aimi :

saya tak tau ar..member2 saya cukup pantang klu saya sebut SWIFT.. mengapakah?? erm..mungkin bosan kot asyik saya cakap SWIFT je...

cume tak masuk mimpi jew..

rumetku :

ala..ciannyer..batuk lak die..
jarang sungguh aku dengar formula ko tu..haha

tak kiralah...asalkan bukan family aku... my first priority is my family...hehehe...

 

~ cahayanurish ~ Template by Ipietoon Cute Blog Design